söndag, juli 03, 2005

Skjut mig

Om jag säger att jag ska flytt de närmsta 30 åren! Jag har ett halvt ton grus i ögonen, damm i håret och kroppen ser ut som jag gått en rond mot Mike Tyson. Tror vi slog ngt slags rekord...
- flytten tog dubbelt så lång tid som beräknat
- totalt antal kartonger 124 stycken, nu snackar vi alltså BARA kartonger.
- hissen havererade och stod i 3,5 timmar och vi talar om 7 trappor UPP!
- rekordvärme

Och till råga på allt lyckades 4 fullvuxna karlar missa alla viktiga instruktioner - jag hade en!
"Dessa 2 lådor ska INTE under några omständigheter in i flyttbilen, innehåller vår frukost samt frysvaror. Vad tror ni hände? Hittade dessas två lådor 24 timmar senare, längst in i hörnet bland alla andra 124 kartonger! Mer imponerande; jag blev inte irriterad!

Efter 1 GT slocknade jag sött igår kl 02.00, och vaknade i soluppgången! Vår rullgardin försvann i flytten...

Ska nog sova ovaggat inatt!

C U all!

ps: Mamselemamsen - Du och Ebba hade garanterat ratat min outfit igår, det enda guld som jag stod för var plomberna. Inte en flärdfull glimt så långt ögat kunde nå... Men jag flirtade iaf med flyttgubbarna, lite plus för den?

4 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Guldplomber duger! =)

Batbut sa...

"puh..." skönt! Räcker det med 2? När jag kollar mig i spegeln idag kan jag näppeligen förstå hur denna ocoola varelse en gång var en "hot babe"! *asg*

Batbut sa...

Säger så här; av 124 kartonger har jag lyckats packa upp 22. Hur många kan jag tänkas ha kvar... *s*. Frågade flyttgubbarna igår om de kunde tänka sig "tappa bort" bilen så slapp packa upp utan fick köpa nytt istället. Men så långt räckte inte min charm....

The Female Dinousaur sa...

Vet precis hur du känner dig, efter vår flytt i mitten av maj. Vi har fortfarande ouppackade kartonger i lägenheten lite här och där...
Skönt att det är över, va?