söndag, augusti 20, 2006

Höstrenovering

Nu börjar allvaret! Skolstart, jobb och 8 månaders mörker väntar. Yes sir! Den långa, sköna sommaren nalkas sitt definitiva slut. Lite skönt ska det bli att få struktur i tillvaron iofs, om jag bara slapp det förbenade mörkret. Hur som, har börjat lite smått att förbereda inför kommande tidet. Barnens kläder har fått en mycket sporadisk översyn. Haja hur mycket de växer på en sommar! Kostar en förmögenhet att förnya garderoben varje höst och vår, till två (just det, 2!) klädtokiga små troll (eller om det nu är trollmor som är en smygfashionista?).

Efter att ha gått igenom byxförrådet har jag snabbt konstaterat två saker:

1. De har växt ungefär 1 meter i sommar (okej då, lite överdrivet)
2. 10 par byxor är overkill! I höst blir det max 6 par

Sedan fick även trollmor en liten lätt översyn. Inte min garderob dock, den är en källa till konstant missnöje eftersom jag hatar att köpa kläder till mig själv. Skor är mitt absolut värsta! Helst skulle jag leva livet rakt igenom i chezuz sandaler - hör skönt vore inte det? Okej då, inte mitt i smällkalla vinter kanske men då kan jag ha impregnerade fleecestrumpor.

Som alltid när jag aktiverar mig själv brukar det bli en del lärdomar som jag låter er kära läsare ta del av. Här kommer dagens:

1. När Du färgar ögonbrynen - ställ gärna klockan och somna helst inte. Om Du nu inte vill ha extremt mörka ögonbryn. Då gör det itne så mycket.
2. Rakar Du benen? Undvik gärna makens helt sprillans nya rakblad, om Du nu inte är förtjust i rödrandiga ben förstås. Då gör det inget.
3. Blanda inte ihop inpackningsflaskan med kroppsoljan. Skulle Du nu göra det så är det ungefär 6 tvättar som behövs för att få bort fettet. Om Du nu inte vill ha wetlook den närmsta månaden. Då är det okej.
4. Björntråd är inget bra alternativ när tandtråden är slut. Inget bra alternativ alls.

Sedan hann jag inte så mycket mer innan det blev dags att göra middag. Köttfärslimpa med pressad potatis, rårörda lingon, gröna ärtor och brunsås. Anyone up for dinner?

Senaste nytt kl 20.00 anno 2006:

5. Olja in fötterna EFTER duschen. Gissa varför!

9 kommentarer:

Bloggblad sa...

Hallå! Törs du ens ställa dig vid spisen? Tänk om ... näe, jag törs inte ens tänka på vad det kan bli med schampo som dressing och mascara på mackorna...

Humlan sa...

...och jag som precis har ätit!

... sa...

Efter det där lilla hemma-SPA't låter det nästan som om helrenovering skulle behövas!
Yikes!

Jag måste väl komma upp och vakta dig mot dig själv snart! ;-)

Lyckliga Grodan sa...

lever du efter allt du utsatt dig för i kväll??
;)

Anonym sa...

Jesus säger jag! Du och jag verkar ha samma problem med barna kläder. jag har inte börjat med klädöversyn ännu! Till veckan tänkte jag, om jag hinner, hinner..

Anonym sa...

Ajajaj...skickar med lite värkpiller till svanskotan här oooooo
Det ska räcka tror jag (panocod är det o de är bra) fniss

Batbut sa...

Bloggis, jag är en duktig kock *s*
Humlan, Du missade en god måltid
Kimmi, yes pls! Tar Du även hand om småtrollen?
Grodan, live & kicking *s*
A-M, denna veckan blir det no no shopping. Bara jobb...
Filifjonkan, låter bra...*S*

... sa...

*tar mig för pannan*
Den där uppdateringen förvånar liksom inte...jo...men ändå inte...men ändå.
HUR GÖR DU EGENTLIGEN?????

Du hade blivit miljonär på kort tid om allt dokumenterats på video och skickats in till Americas Funniest Home Videos.

Sätt fart. Installera videokameror i varenda vrå!

På tal om byxor så har även en viss Loppa skjutit i höjden, och jag höll mig till samma byxkvot som du märker jag. 3 par jeans blev det. 30% rabatt på alla paren på Lindex/Kapp Ahl

... sa...

En sak till...varför oljar du in fötterna INNAN duschen?