tisdag, augusti 01, 2006

Tomt var det här!

Undrar vilken fas jag kommit in i? Totalt tomt på tankar och ingen som helst aktivitetsnivå. Igår lyckades jag måla ett fönster och håll de små trollen med mat. Gjorde även ett misslyckat försök att baka kanelbullar. De blev små, hårda och kolsvarta! Fast trollen tycker de smakar kanon, men fan trot.

Funderade ett tag på att konstruera en sån däringa "100 saker om mig" lista som jag sett figurera på somliga bloggar, men lyckades inte komma på så många ekivoka saker om mig själv. Så det projektet fick självdö, av hänsyn till mina läsare. Visst är jag omtänksam?

Nu har jag sällskap av Inger Frimansson i sängen och hon är inte alls lika vass som Stieg. Har även gjort några försök med Patricia C, Camilla L osv men jag fungerar bäst ihop med karlar. Tacka vet jag Ian R, Michael C och de lite mer råbarkade grabbarna. Me like a lot! (undrar vad Freud skulle säga om det?)

Sen kväll blev det. Vi hade tjejmys i Trollskogen då Trollfar var inne i stan och jobbade. Tre troll i samma säng och trångt blev det. Klockan blev närmare 23 innan de små stängde ögonlocken. Och så vaknade de 06.00! Men då upphävde Trollmor sin myndiga stämma och beordrade trollen att ögonaböj somna om. Hör och häpna - de lydde! Lilltrollet sov sedan till 09.30 och Mellantrollet slog rekord med att sova 10.30. Det kanske finns hopp om dem med? *s*

Detta var dagens bulletin från Trollskogen. Over & Out

6 kommentarer:

... sa...

Passa på och njut medan skallen är tom. I min virvlar tankarna runt som strumpor i en tvättmaskin och det blir inte mycket vettigare det än total tomhet, bara rörigare! :-)

Humlan sa...

Jag undrar om det är vädret eller någon smitta! Jag har också tappat orden, jag kan skriva kommentarer, men inget "hemma" hos mig, sitter bara och stirrar på tangenterna och inget kommer ut...

Nåja, vi får väl återkomma med förnyad kraft så småningom!

Bloggblad sa...

Välkommen i tomma klubben... jag vet precis varför man inte får barn när man är över 50 - man orkar bara svara på 378 frågor per dag. Inte 849302 stycken...

Det har f.ö. inte inkommit så många kommentarer från dig, har de flugit iväg? Och jag lovar dyrt och heligt att du inte blir motad så länge du inte vill gifta dig med mig för 25 000$...

Bambi sa...

Glädjer mig att dina små troll börjar få in rätt "vakna tid" Nu börjar det ta sig! ;-))

Ser att Bloggblad har fått samma förtjusande erbjudande som ramlat in hos mig *s*

Anonym sa...

Du också? Det var Bloggis, Ilva och jag.... Är det något däroppe som sitter och bestämmer? Flickorna sov sent i gårkväll runt 24.00! Allståhej och så. Husvagn, död sork, kompiskillen ville hem och sova.

Anonym sa...

Nu har du chansen att vara med i blogstafetten! (;-)

Anmälan är just nu öppen gällande omgång 4. De 40 första får plats i stafettlaget.

Mer information på blogstafettens hemsida.