torsdag, augusti 24, 2006

Taktiskt troll!

Trollmor: Du vet att Du inte får slåss!
Mellantrollet: Men hon retade mig!
Trollmor: Gumman, det spelar ingen roll. Man får inte slåss!
Mellantrollet: Vad ska jag då göra när hon retas?
Trollmor: Vad gör Du i skolan? Inte slåss Du väl i skolan om någon retas?
Mellantrollet: Nej, men i skolan har vi regler
Trollmor: Men det har vi med!
Mellantrollet: Men det är skillnad!
Trollmor: Vad då för skillnad?
Mellantrollet: Men mamma! I skolan måste man lyda för annars tycker dom inte om en.

Trollmor: Jaha och?
Mellantrollet: Du är ju min mamma, Du måste älska mig även om jag är olydig!

5 kommentarer:

PGW sa...

Ett - noll till Mellantrollet! Igen .-)

Batbut sa...

PGW, hon leder ointaligt....

Anonym sa...

absoluuut...klappar tösen igen

Batbut sa...

Filifjonkan, hon är "one of a kind" *s*

deeped sa...

Inse att du håller på att uppfostra nästa statsminister.