tisdag, augusti 22, 2006

Strange... very strange...

Sitter hos frissan för att äntligen bli av med den kolsvarta autostradan som löper mitt uppe på skallen och totalsabbar mitt solblekta hår.

Hur skönt är det inte när någon mojsar runt i håret? Hur skönt som helst! Sedan så, allt färdigt och jag ser ut som en liten alien med huvudet fullt av små staniolpaket. På med lite värme och sedan ska jag bli vacker som en dag.

PANG! Frisörskan kommer springandes och själv är jag totalt yr i bollen. Vad hände? Blixtnedslag eller fick värmeapparaten överslag? Nopi. Trollmor somnade! Och landade med pannan i bordet. Hos frisören. Ridå!

Nu går jag och lägger mig. Utan staniol!

9 kommentarer:

Monica med yffen sa...

Oj! :)

Anonym sa...

Men milde tid Trollmor,,,hoppas du sover nu i en säng. "Bordssovning" ger inte samma vila som sängsovandet.Samt att pannan din är intakt!
Blev din man stilig då?

Cornelia sa...

Börjar bli dags för mej med.

... sa...

Du skulle inte vilja vara med i en Reality Såpa?

Humlan sa...

Kvällens asg! Jag vek mig så att jag nästan fick pannan i tangentbordet...

Utarbetad trollmor som behöver sova ut lite...?

Anonym sa...

Sånt som händer när alla spänningar släpper och man känner sig avslappnad och ompysslad :o)

Anonym sa...

Jag somnar alltid hos frissan. Det är underbart när nån grejar med håret. Tyvärr vill inte mina ungaar göra det längre, när de var små kunde man lura dem att fixa roliga frisyrer på mamma :-)

PGW sa...

Jamen visst är det sövande att sitta hos frissan! Den där värmemojängen är ju underbar!

Men hur ser du ut nu då? Snyggt blond med pampigt blåmärke i pannan?

Batbut sa...

Ibland funderar jag seriöst på att låsa in mig själv....*S*

Och för er info så är jag snyggt blond men UTAN blåmärke.. ren tur!

Välkomen hit Inna, tror inte jag "sett" Dig tidigare