fredag, augusti 11, 2006

Lilltrollet talar

Lilltrollet: Mamma, ska inte jag börja skolan snart?
Trollmor: Om en vecka gumman. Längtar Du?

Lilltrollet: Ohh ja. Sommarlovet har varit jäääättelångt
Trollmor: Nu gumman är Du stor, börja skolan och allt
Lilltrollet: Och snart fyller jag 6 år
Trollmor: Du blir så stor så fort gumman. Kommer Du fortfarande vara min gosefis när jag blir 100?
Lilltrollet: Men mamma, då är Du ju död
Trollmor: Okej då, men när Du blir 30 år då?
Lilltrollet: Nej, får då är Du skrynklig och det är inte lika mysigt
Trollmor: Men när Du blir 15 år då?
Lilltrollet: Men mamma, då är jag nog kär i killar!

5 kommentarer:

Anonym sa...

*L* Av fyllehundar och av barn får man veta sannigen sägs det. Och inte så sällan kärleksfulla sanningar...
Såklart är hon Din gosefis hela vägen. Var så säker!

... sa...

Vad ska jag hålla utkik efter då? En färgbefläckad Batbut i fönsterram eller? ;-)

Gagga sa...

Tack för en rolig dag o kväll! Skulle ha velat prata mer med dig men vi ses väl igen. Ursäkta det plötsliga försvinnandet. Hände lite konstiga saker. Mailar dig när jag kommer hem.

Tankevågor sa...

Tack för en trevlig kväll! Roligt att träffas på riktigt. Hoppas det inte dröjer evigheter till nästa gång.

... sa...

En helt UNDERBAR dag!
Du är precis lika toppen som jag hela tiden inbillat mig! Hoppas att jag snart snart får tillfälle att besöka Hufvudstaden en längre stund nästa gång! Jag MÅSTE träffa Calle och shoppa loss! *skrattar*

Vilket häftigt gäng vi är!