måndag, augusti 28, 2006

Where have all the hours gone?

Eller om det nu var flowers om man ska vara riktigt noga. Fast i mitt fall handlar det om hours. Igår hade jag alldeles för många och idag har de totalt tagit slut. Så frågan är då:

1. Har jag feldisponerat tiden?
2. Tog jag vilodagen alldeles för allvarligt?
3. Har någon infernalisk liten tidstjuv varit här och nallat några timmar idag?

Min teori är nummer 3 - vad gissar ni på?

Fick ett refuseringsbrev idag, så jag lär inte bli 2000-talets svar på Astrid Lindgren den här månaden "snyft". Om ni läser den här meningen med empati och lyhördhet så förstår ni att jag behöver u p p m u n t r a n idag. Inte så att jag vill be om det, eftersom jag är så subtil i min framtoning........ eller hur det nu var. *s*

I övrigt kan jag rapportera att jag är ganska söt idag, iaf i mina egna ögon. Om ni nu vill veta. Och vill ni inte det så får ni raskt radera ut denna mening ur ert minne. Poff! Borta!

Själv ska jag nu i säng med min senaste kompis, en kvinna! Hon hade nöjet att förgylla min tid i sängen även igår. Enda nackdelen är att hon är lite tung och tar en sabla stor plats! Men vad fasiken, 600 sidor är inte direkt en piss i Mississippi. Oups, ser till min förskräckelse att det inte var en hon. Inte enbart. Det var 2 stycken honor. Systrar kan man tänka. Ja, ja alltid lär man sig något. En ska inte vara rädd för att prova nya konstellationer. Vem vet, jag kanske lär mig något?

Fröknarna Barbara och Stephanie Keating, jag välkomnar er till min säng så även denna afton! Inte så länge dock för jag är lite mör, men en snabbis blir det allt. *´

Och med dessa ord drar jag mig tillbaka för att vila både kropp och själ. Jag önskar herrskapet en god sömn

*en riktigt tantsnuskroman med titeln "Igår, idag, imorgon" försöker jag plöja mig igenom

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jaha godnatt då med dig du subtile tänkare,,du är bäst det vet du...(uppmuntran)
Hoppas boken är värd din lilla tid som är kbvvvar av denna dag.
Har själv börjat på Olycksfågeln av Camilla Läckberg,, verkar bra har bara hunnit 30 sidor av 319.Typ tegelsten eller bra spindelkrossare.

PGW sa...

Bokförlag förstår inte sitt eget bästa.

... sa...

Håller med PGW totally! Their loss lixom!
Så du spelar på båda planhalvorna om nätterna du...jaja....där ser man! I de lugnaste(?) vatten. *asg*

Stora kramen på dig, skicka manus igen och igen och igen tills de fattar. Ja! Skicka även med en liten lapp om dig själv, att du målar husgavlar iförd dykardräkt och att du alltid smakar av färgen innan målning - det borde ta skruv! I dagens nakenchocks-sverige måste man hitta en egen nisch! ;-)

Bloggblad sa...

Ett tips: Samla alla refuseringar i en pärm. Det började jag med för sisådär 19 refuseringar sen, det är roligt att ha dem kvar sen när det går vägen.

Du skickar väl till många på en gång? Samt är medveten om att det bara är 2 promilles chans att bli utgiven som debutant... det känns lite enklare att veta det.

Anonym sa...

Åh,det var länge sen jag lästen sånt (saknad i rösten, eller bara nostalgi, livet har sina faser;)

Batbut sa...

Tackar Filifjonkan. Du har en guldstjärna i min bok *s*
PGW, kanske jag ska ta och styra upp bokförlagen lite? *s*
Kimmi, tack för stödet! Kanske starta eget förlag?
Bloggis, jag är lite dålig på att skicka... ska skärpa mig och ligga på. Tack för supporten!
Ulrika, ibland är det skönt att vilja huvudet genom att läsa "skräp" böcker

Bambi sa...

Definitift starta eget företag! Vissa människor fattar ju ingenting!!