fredag, augusti 04, 2006

Ålderstecken?

Fredag i Trollskogen har varit en soft dag. Trollmor hade sovmorgon och vaknade till småtrollens kvitter (det brukar vara käbbel) ackompanjerad av strålande varm sol. Har i princip inte gjort ett skapandes grand idag. Kan iofs bero på att målarfärgen tog slut och trollfar vägrade åka köpa ny förrän efter lunch. Och då blev det en visit på stora köpcentrat där vi hittade både buskar, färg och diverse inredningsattiraljer.

Väl hemmavid igen vaknade målartarmen till liv, men då la Trollfar in sitt veto. Han tyckte jag var ytterst osocial som ville måla badrumstaket en fredagskväll. Mysko kille! Men jag fick ge mig, så istället blev det en fotbollsmatch där Trollmor & Lilltrollet fick stryk med 3-2.

Sedvanlig poker avslutade kvällen, och även här åkte Trollmor på stortorsk! Till övriga trolls stora glädje...

Trollmor: Men jag förstår inte hur jag kan vara så dålig på poker!
Mellantrollet: Men mamma, det är inte så konstigt
Trollmor: Är det inte?
Mellantrollet: Men det förstår Du väl mamma. Jag och lilltrollet har ju precis lärt oss poker.
Trollmor: Ja men just därför borde jag vara bättre.
Lilltrollet: Men mamma, vi kommer ju ihåg allt vi lärt oss.
Mellantrollet: Och Du har glömt allt Du kan, för Du är så gammal!

Så nu kommer det gamla trollet krypa till kojs och se om ordstävet stämmer "otur i spel...."
Sov gott!

3 kommentarer:

The Female Dinousaur sa...

Min all din tur i spel, gick väl åt igår, när du vann alla dom där dollarmiljonerna?

Anonym sa...

Känner du igen din familj är det viktigaste. Poker är inte viktigt *s* (ps dojjorna i frysen nu)

Anonym sa...

best regards, nice info childrens toys learn online craps Jabara area rugs Massive dicks free pic property insurance breast enlargement propecia loss P antidepressant http://www.real-estate-listing-4.info Ford mercury capri rs 1986 zocor weight gain breast enlargement pills guide take credit card over the web