onsdag, november 15, 2006

Blame it on the boogie....

Mellantrollet: Mamma, kommer Du ihåg när jag gick på dagis?
Trollmor: Ja, gumman. Var det något särskilt Du tänkte på?
Mellantrollet: Då var Du brunhårig.
Trollmor: Det var jag nog.
Mellantrollet: Jag var aldrig arg då.
Trollmor: Nej, inte så ofta inte
Mellantrollet: Och i 6 års var jag inte heller arg
Trollmor: Nej, gumman inte ofta inte.
Mellantrollet: Och då var Du rödhårig
Trollmor: Ja.....?
Mellantrollet: Och nu blir jag arg och slåss ibland.
Trollmor: Ja, det händer ju....?
Mellantrollet: Och nu är Du ljushårig!
Trollmor: Ja...?
Mellantrollet: Där ser Du! Om Du blev röd- eller brunhårig igen så skulle jag sluta!

4 kommentarer:

qi sa...

Glasklar logik... :-)

Anonym sa...

Fullkomligt logiskt ;o)

Batbut sa...

Visst, naturligtvis. Att jag inte tänkte på det...*s*

PGW sa...

Jamen du ser! Smarta de där små trollungarna :-)