tisdag, november 28, 2006

Puppy Love

Lilltrollet: Mamma, jag är kär i V!
Trollmor: Vad mysigt! Går han också i sexårs?
Lilltrollet: Nej mamma, han är nästan vuxen.
Trollmor: VA!?!? Hur gammal är han då?
Lilltrollet: Han går i 2:an!
Trollmor: Jaha, okej. Är han schysst kille?
Lilltrollet: Jätte. Och jag tror han är lite kär i mig också.

Trollmor: Det var väl mysigt. Varför tror Du det?
Lilltrollet: För vi brukar leka på rasterna. Och så håller han handen ibland.

Trollmor: Gullig kille! Känns det bra?
Lilltrollet: Jo, fast jag är lite orolig.
Trollmor: Jaså, för vad?
Lilltrollet: Men tänk om han vill pussas då?

Trollmor: Det kanske han vill, men det behöver Du absolut inte göra om Du inte vill.
Lilltrollet: Det är synd det där med pussar mamma.
Trollmor: Jaså, på vilket sätt?
Lilltrollet: Jo men jag gillar ju inte pussar vet Du. Annars vore kärleken perfekt!

7 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Hon lär sig... hon lär sig! :-)

Anonym sa...

*s*

Klimakteriehäxan sa...

Anhåller härmed vördsamt om att få sända en digital puss till Lilltrollet, en som hon inte märker, alltså. Hon är för gullig!

Cornelia sa...

Det brukar gå över...

Anonym sa...

Åh så gulligt! :) Denna lilla anekdot lyste upp hela denna gråregniga novemberdag. "Nästan vuxen" om en andraklassare, hahaha!

... sa...

Ååååh....lilla gulle!

Häromdagen tappade jag bort Loppan på Ica för ett par sekunder. När jag hittade henne stod hon och klappade en liten kille på huvudet och log fåraktigt.

Jag: Är han söt?
Loppan: Jaaaaaaaaaa (hänfört)
Jag: ska vi ta med honom hem?
Loppan: NÄ-Ä! (Vänder på klacken och marscherar iväg!)

Så söt var han tydligen inte!

Du får väl tala om för Lilltroll att i sinom tid blir pussar riktigt goda bara de kommer från rätt håll! :-)

Batbut sa...

Hon är en riktig liten going *S*
Det går i vågor, först vill man inte alls pussas, sedan vill man inget annat än pussas. OCh så går det över igen...*s*