torsdag, november 16, 2006

Jag är här nu!

Har ni väntad? Suttit och bitit på naglarna, funderat på vad attan ska den däringa Batbuttan hitta på idag då? Kanske åkt rullskridskor nedför Sergeltrappan och slutat som ett frimärke i en betongpelare. Eller försökt sig på matlagning i den högre skolan och fastnat med brösten i fonduegrytan. Kanske hittat på någon nytt pyssel som innebär superlim med resultatet att håret numera är millimeterkort.

Men ni kan andas ut! Hela långa dagen har gått utan vare sig krämpor, blåmärken eller blodvite. Inga tabbar (iaf inte som jag kommer ihåg) har inträffat. Jag har varit vuxen hela långa dagen. Och kvällen.

Enda jag inte riktigt kan få ihop är tiden. Inse att jag egentligen inte har tid att jobba. Jag vill sitta i ateljen hela dagarna. Göra lite skålar här, lite smycken där för att sedan ta en paus och kleta ihop ett lerfat. Sedan hämtar jag inspiration när jag duttlar lite färg på en duk, för att sedan avrunda med lite silverlera.

Sedan när jag kommer hem hämtar jag kraft genom att krypa upp i favvostolen och sticka några halsdukar, innan det blir dejtdags med John Blund. Och dessemellan måste jag klippa några kapitel i en blodig deckare så att jag verkligen får mitt lystmäte fullt.


Ej att förglömma matlagningen, som gärna får ta lite tid och skapas fantasifullt (till småtrollens stora sorg).

Hur i helsicke ska jag hinna ha eget företag också? Hallå, mencenat sökes. Pronto!!!! (har ni hört den förut?)

Nu ska jag hoppa i säng. Idag är det herr Robbins som förgyller min tillvaro. P g a sen hemkost får jag köra dubbelt idag, dvs sticka och läsa samtidigt. Lite knöligt, men skam den som ger sig!

Goder afton Sweden, var ni än är

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hört talas om: Ring Polia? *skratt*

The Female Dinousaur sa...

Du är faktiskt obetalbar! ;-) Passa dig för att somna med stickorna i händerna bara... Det kan ju bara sluta på ett, eller möjligen annat, sätt... Godnatt på dig!

Vi på Kantarellen sa...

Ja, är du så korkad att du har eget företag, får du skylla dig själv.

Jobba är jäkligt överreklamerat!

/Egen företagare

Mette sa...

Fantasifull är då inte jag vad det gäller mat. Jag är periodare. Måste ha samma middag varje kväll ... i typ en vecka. Sen hoppar jag på nästa rätt. Just nu är det klyftpotatis i ugn som gäller. Med Tzatziki, grönsaker och någon sorts Quorn. Typ filé eller schnitzel ...

"Fantasilös"

Anonym sa...

Men du lever ju i alla fall! *s*

Tankevågor sa...

Jag har inte heller tid att jobba egentligen. Var har du din ateljé? Säljer du något? Nyfiken i en strut är jag. :)

Senast jag gick och la mig med Mr Robins hade jag lite svårt att sova...

Batbut sa...

Rita, no -vad är det? *S*
Biggis, jag är UNIK....*s*
Mamse, yes mam! Kanske dags att vinna på Lotto?
Mette, Du är välkommen hit på kurs. Kreativ kokning eller ngt sådant...*s*
A-M, det kan man lugnt säga...*s*
Londongirl, visst är det trist att man måste jobba? Vi har julmarknad i ateljen den 9-10 december. Jag kan maila. Då ska vi se om jag kommer sälja något.. finns glasskålar, glassmycken osv. Liggar nära Bläcktornsparken.
Jag somnar alltid till Mr Robins, visserligen kanonbra men lite sävlig så då kroknar jag

... sa...

Jag har en idé till! Du skulle kunna vara reklampelare för IF... eller TRygg hansa... *Kimmi är på skämthumör, beware!*