torsdag, november 30, 2006

Long time no see!

En gammal bekant dök upp idag. En jag inte sett på länge. Först kände jag inte alls igen henne. Sedan blev jag förvånad - varför kom hon nu, så här bara?

Vem det var? Fröken "Du ska inte tro att Du är något"! Fasiken jag ska nog sätta den där lilla damen på plats snart, en gång för alla.

Är det inte typiskt? Just nu när jag behöver allt självförtroende jag kan uppgringa så kastar sig Fröken Jante över mig, sväljer mig med hull och hår. Trots att jag kämpar emot och skriker infernaliskt.

Men tänk om hon har rätt? Tänk om ingen vill ha mina alster? Om ingen gillar mina smycken, skålar eller fat?
Det är lite fånigt det där, så länge jag inte har provat så kan jag sitta här hemma på kammaren och inbillla mig att jag är "konstnärligt". Men nu ska jag ut i verkligheten, pröva vingarna och se om de bär. Shit, kan väl lugnt säga att jag är n e r v ö s! Redan nu, och det är mer än 1 vecka kvar. Jag kommer att vara odräglig under veckan om kommer. Så nu har ni fått en förvarning - håll er undan *S*

11 kommentarer:

Humlan sa...

Och jag som hade tänkt att åka till din ö imorgon... jag kanske ska stanna hemma!

Vi på Kantarellen sa...

Hon kan ta sin Jante och stoppa upp någonstans där solen inte skiner.

Anonym sa...

Jag håller med Mamsenlamsen fullständigt!

Anonym sa...

instämmer med föregående talare!

man ska inte lyssna på folk som får en att må dåligt!

Anonym sa...

Jag håller tummar och tår för din skull - iallafall tror JAG på dig fullt och fast! Och du, om du mot förmodan inte skulle slå igenom som konstnär så borde du bli författare - jag älskar ditt sätt att skriva! *varma, jättemånga kramar!*

Lyckliga Grodan sa...

knäpp henne på näsan..
och ta ifrån henne nyckeln som går hem till dig..
hon kan gott sitta i kylan..

Anonym sa...

Håller med de andra. Hon kanske är avis på dig och försöker dölja det? En tanke bara..

The Female Dinousaur sa...

Du, vifta bort den där fröken som sitter på din axel och försöker intala dig att du inte kan. För det kan du. Och jag kommer att titta förbi och handla julklappar!

Bambi sa...

Du kan visst! Det som du hitills har visat här har varit jättefint!
Dock helt normalt att vara nervös, men jag är övertygad om att det går fint!

... sa...

En fet spark i arslet på Jante-Fjant och en ännu större spark i arslet på dig! En LYCKOSPARK! Allt kommer att bli hur bra som helt! No worries!

Batbut sa...

Tack för alla snälla ord, kul att se att en del tidigare okända "kommentatorer" dykt upp - välkomna! Jag suger i mig och försöker hålla självförtroendet uppe - har insett att min värsta fiende är JAG! *S*