onsdag, november 29, 2006

Rikspucko?

Ibland blir jag lite nervös för mig själv.....

Färgskrivaren säger upp sig. Mellantrollet bryter ihop för den vackra julbilden hon har i läxa inte går att skriva ut.

Trollmor meckar och donar efter konstens alla regler.

1. färgpatron intakt - check
2. rengöring av munstycke - check
3. utskriftskontroll - check
4. färginställningar - check, lilla rutan för "enbart svart" är inte ifylld.

Allt fungerar klockrent UTOM den lilla detaljen att färgen inte kommer ut. Enbart svart! Här hemma har vi ingen annan datasupport än undertecknad, så det blir till att ringa. Vi kör enligt konstens alla regler once again, problemet kvarstår.

Tar sedan en lååång paus, för att sedan gå på eländet igen.

Och vet ni vad? Om man glömmer ta bort skyddsfilmen är det lögn i helvete att få ut färgen!

6 kommentarer:

Cornelia sa...

jaha... ungefär som att datorn funkar bättre med kontakten i?

Humlan sa...

Har försökt klämma på tandkrämstub med skyddsfilm... det gick inte heller bra!

Anonym sa...

Lycka är väl att du hittade felet själv. Tänk om du ringt efter ett proffs?

Anonym sa...

Filifjonkan skrattar,,ja så typiskt sånt händer ..hm här sitter jag och bankar på min stackars dator för en av fläktarna brölar rätt som suck ,,14 dagar så kommer sonen upp från Malmö räddningen alltså. Filifjonkan är inte så bra att skruva i och ur nya fläktar kanske Batbutistanare är bra på det med??

... sa...

Påminner om vår numera föredetta BROTHER skrivare - FROM HELL! Med den skillnaden att den inte hade ngn skyddstejp som gick att dra av. Nu har vi en HP. Funkar MYCKET bättre! :-)

Batbut sa...

Ungefär så Cornelia *S*
Humlan, samma lika typ
Eller hur Rita, räckte med att jag ringde bror min så nu har han en ny story...
Kimmi, skrivare är ett släkte för sig
Filifjonkan, i Batbutistan har vi en bror som är data expert så det är bara att komma hit med eländet *S*