onsdag, november 29, 2006

Hjälp!

BRIS vet väl de flesta vad det är. Och det är bra att det finns. Men jag efterlyser något för oss föräldrar. FRIS kanske redan finns? Men jag är på jakt efter FRTS! Står alltså för

Föräldrars Rätt Till Sömn
Vet ni hur korkad jag blir med 6 timmars sömn per natt? Oftast uppdelat i 2 etapper. För att inte tala om vilken het kandidat jag blir till Årets Mänskliga Blodhund. Allt som inte sitter fast med silvertejp hänger dinglar fritt. Iofs är fördelen den att jag redan är juldekorerad. Kanske ska kamoufflera rynkorna med glitter så ser det mer piffigt ut.
Så om ni ser en människa med maniskt stirrande (röd) blick, insnord i glitter, vackla fram på gatorna - don't be a stranger - det är Batbut! Så kom gärna fram och säg hej.

6 kommentarer:

Mette sa...

Med de ögonen slipper du ju ha julgranskulor på dig. Se det så - positivt.

PGW sa...

Ja du vet vad man säger, skönhet förgår, Elisabeth Arden består. Hon kanske har någon julpyntsserie också?

Anonym sa...

Jag gillar dig ändå!

Bambi sa...

*S* Fast jag tycker synd om dig också eftersom jag är sömnberoende...

Vad är det med trollen, som inte sover hela natten? De borde bli rätt möra de också. Fast jag antar att du provat alla knep, som finns-även indragna julklappar?! Alla hot är tillåtna när det gäller sömn!

... sa...

http://www.friends.se/index.php?id=66

Här finns nummer för alla typer av sammanbrott en förälder kan få.

http://www.3m.com/intl/CA/english/centres/home_leisure/duct_tape/pr_information.html

Här finns all tejp man behöver.

Och var jag finns vet du. Nu har du allt du behöver! ;-)

Batbut sa...

Mette, helt rätt inställning *S*
PGW, jag får väl börja bada i 8hour cream....
A-M, tack - dito
Bambi, inte fasiken vet jag vad det är med dem - jag vill bara att det går över! Nu!
Tack Kimmi, Du är en stjärna!