tisdag, oktober 04, 2005

Aldrig får man ha roligt!

Surfade runt och hittade en het diskussion på en blogg, där man ondgjorde sig över topplistorna som valsade omkring i cybervärlden.

Om jag förstod det hela rätt så lurade de oss naiva nybörjarbloggare genom att vädja till vårt ego och få oss att tro att vi skulle få fler läsare, medan de i verkligheten använde oss för att få fler besökare till sin sajt och därigenom kunna sälja reklamplatser.

Jaha, och so what? Klart det är så det ligger till och det är väl så världen i stort fungerar. Du kliar min rygg och jag kliar Din. Visst får de fler besökar och kan sälja platser, men jag får också synas med min blogg och förhoppningsvis kommer några fler hit och läser mig.

För det är väl det som är grejen med att ha en blogg, att få läsare? Hur de sedan har hittat hit bekymrar jag mig inte så mycket om, så länge de kommer frivilligt. Och gärna kommer igen. Nu var det tydligen så att bloggisten ifråga stod över sådant, han/hon tyckte att läsarna skulle ta sig dit för att de ville läsa bloggen.

Återigen, jaha och so what? Det är samma sak här, klart jag vill att besökarna läser min blogg men det är först när de hittat hit som de kan det. Och vägen hit spelar mig mindre roll.

Slutligen, jag skäms inte för att mitt ego vill att min blogg blir läst, så "kommersiell" är jag! Bloggisten ifråga hade tydligen lite problem med oss icke helt rumsrena nöjesbloggare, medan han/hon själv tillhörde den lite mer kulturella bloggeliten.

Summasumarum, även i bloggens värld är det tydligen skillnad mellan folk och folk!

6 kommentarer:

Ilva sa...

ja visst, vill de inte sa kommer de ju inte tilbaka for att lasa mer. Fast lite skall man akta sig for de kan vara spamspridare o da kan man ju fa daligt rykte... kor hart Battan, det ar kul med manga lasare fast alldeles for fa kommenterar ju!

Rex sa...

Nice Blogg du har. Håller fullständigt med i vad du skriver.
"Elitknuttarnas" bloggar är de mest ointressanta.
MVH Rex

Anonym sa...

Kalla mig dum.....men hur skall man kunna hitta bloggar om man inte blir "tipsad" på ngt sätt.....har försökt lägga in koden, men det funkar inte alls hos mig....så jag blir väl bortglömd i ett hörne ngnstans....arma mig :-)

Lyckliga Grodan sa...

vissa grisar är alltid bättre än andra grisar.. så är det... så kommer det alltid att bli...

det jag fnissar åt är att de lägger ner energi åt att ondgöra sig över att andra vill/kan marknadsföra sig. Om de verkligen inte brydde sig.. så skulle de ju inte heller skriva ett ord om företeelsen att människan vill bli sedd...
paradoxen är fulländad på nåt vis..
nä, skit i viktiggrisarna..kom och läs min blogg istället... *asg*

Batbut sa...

jag gillar människor som håller med mig *s*.
Alex, inte glömmer vi Dig i ngt mörkt hörn. Vi kommer och letar
Jenny, vi tycker nog alltid lika Du och jag!
Rex, välkommen hit och tack för komplimangen. Kom gärna tbx
Ilva, dåligt rykte har jag aldrig haft. Ska kanske prova på det så här på ålderns höst *S*

Cornelia sa...

Jag håller med grodan, att de orkar ondgöra sig så mycket och saker och ting. Alla vill väl bli sedda och lästa, mer eller mindre. Jag gillar i alla fall MINA bloggvänner, men jag behöver inte vara gillad av alla.