lördag, oktober 15, 2005

Lördagsrapport

Sen eftermiddag, och lite har jag väl hunnit med.

Start 06.00 med lilltrollets obligatoriska toabesök, därefter somnade jag om. Min sovmorgon! Och den varade ända till klockan 10.30!

Liten promenad till biblioteket för återlämning av genomplöjd litteratur. Och i tid denna gång! Inget skäll, nada pekpinnar. Kände mig riktigt duktig.

Avfärd till redskapsgympan, obligatoriskt var lördag kl 13.00. Inga skador! Fast å andra sidan tittade jag bara på, det var småtrollen som gympade. Då borde t o m jag klara mig skadefri eller?

Liten titt på det fashionabla House slutade med ett gäng glas och en efterlängtad brödburk. Tänk vad lite som behövs för att göra mig lycklig!

Hemfärd med lördagsgodisstopp och tidningen genomläst. Trollen och deras vänner utfordras i detta nu, och snart får vi vuxna vårt. Saftiga, hängmörade biffar med vitlöksstekt potatis. Lite olika såser och en flaska rött.

Livet är gott, ibland mer än annars!


PS: jag har just upptäckt utropstecknet om någon undrar... blev lite väl många sådana nu *s*

7 kommentarer:

Lyckliga Grodan sa...

vilken underbart skön lördag du har idag battis!!!!!
med risk för upprepning.. det är du värd.. varenda uns av denna sköna dag..
själv har jag hittat en flaska campari.. ensam och glömd i skafferiet.. åtgärdas i skrivandes stund.. storgrodan lagar skaldjursgryta.. gullgrodorna får pizza..
lugnet lägger sig..

Anonym sa...

"Ser nära ut på bra håll"
En underbar dag!
Härligt!

Theron o familj sa...

Låter som en kalashärlig lördag!

Vi på Kantarellen sa...

"Saftiga, hängmörade....." Nu blev jag riktigt sugen. När börjar middagen. Hinner jag?

Humlan sa...

Härlig lördag! Låter som en god middag!
Själv lider jag av utropsteckenssjuka sedan länge... de ger lite tonfall till skrivandet.

Batbut sa...

Grodan, tackar!
Tanten, den var fin - tar den till samlingen
Kära lilla ko, den har varit bra.
Mamse, kan säga att det var kanongott! Med hemmagjord aioli sås, smörstekta champinjoner och en grönsallad till. Mums! Du är välkommen på middag anytime!
Humlan, skönt - då är jag ensammen med denna åkomma *s*

Cornelia sa...

Utropstecknet - ja, men det förmedlar ju din känsla av lycka till oss. Njut!!!!!