tisdag, juli 04, 2006

Alla goda ting är fem

Tror att Ilva har en viss hemlängtan eller så är det bara förberedelser inför Sverige visiten. För nu vill hon veta de mest underliga saker om oss bloggare... Men vem är jag att protestera, klart jag svarar. Sanningsenligt och utan att dölja något! För enkelhetens skull utgår jag ifrån Trollskogen, hemma i den stora staden ser det något annorlunda ut.

Fem saker i min frys, sett ifrån ett funktionellt perspektiv:
Mutor (=glass)
När nöden är framme (=bacon)
Oväntat besök (=fläskfilé i mängd)
Första hjälpen (=iskuddar)
Uppmuntran (=scampi)

Fem saker i min garderob:
Målarburkar
Tapetrullar
Alla gamla lik i form av "borde ha lagat" saker
Armens gröna regnställ
I brist på annat lådan, där alla saker hamnar som inte vet var de bor.

(nu kanske ni tror att jag inte har några kläder, att jag springer naken runt här i Trollskogen. Men det dementeras å det kraftigaste. Jag har både dykardräkt och kläder, förvarade i byrån)

Fem saker i min bil:
Mobilladdare
CD skivor
Picnic filt
En halv förmögenhet i parkeringspengar
Gula sidorna (så jag hittar hem)

Fem saker i min handväska:
Snusdosor, oftast en 3-4 stycken
Visitkort, egna och andras
Läppglans, när fåfängan gör sig påmind
Plånbok modell resväska
Nyckelknippa modell fångvaktare (hem, landet, bilen, garaget, kundernas kontor, trollfarfars, bankfack, cykel osv)

Fem personer att langa vidare till:
eftersom jag alltid brukar vara så sent ute att alla redan fått utmaningen så fegar jag lite... alla som står i länklistan kan känna sig manade!

3 kommentarer:

Ilva sa...

du ar inte sen alls, deet finns tre andr som inte gjort den!

MB sa...

ok....jag får väl ställa upp då.....

Anonym sa...

Jag ställer upp:-)