torsdag, juli 06, 2006

Terror i Trollskogen

Trollmamma: Nu får ni ge er!
Mellantrollet: Varför då?
Trollmamma: För att ni har bråkat hela dagen.
Lilltrollet: Jag har inte bråkat
Trollmamma: Ni har bråkat båda två precis hela dagen
Mellantrollet: Men det är för att lilltrollet är dum
Lilltrollet: Är jag inte. Det är Du som är.
Trollmamma: Men sluta nu! Vad ska vi göra för att få er att sluta?
Mellantrollet: Vi kanske ska bo på barnhem ett tag
Trollmamma: Vad? Vad har Du fått det ifrån?
Lilltrollet: Från Kulla Gulla
Trollmamma: Men älskade vänner, ni behöver inte bo på barnhem. Ni har ju en mamma och pappa.
Mellantrollet: Men om vi bodde på barnhem kanske vi skulle sakna er så mycket att vi blev lugna när vi kom hem.

Jag lovar dyrt och heligt att jag har aldrig hotat barnen med att skicka dem till barnhem! Även om tålamodet ibland har tagit slut och jag har höjt rösten (rejält). För närvarande är det ett enormt högtryck över Trollskogen och det sätter sina spår på varma & lättirriterade småtroll, som är i luven konstant på varandra.
Det bråkas om allt; största smörgåsen, först till toaletten, flest myggbett osv. Trollmor är trött!

3 kommentarer:

Bambi sa...

Välkommen i klubben! *totalt utmattad*

Bloggblad sa...

När min son var odräglig tonåring, hotade jag ofta med att lämna tillbaka honom på BB...

Mina barn blev helt okej, trots att de är fostrade med hot och mutor och lämpor... ("Minns du mamma att du betalade mig för att läsa ut en bok... minns du att jag fick en glass varje gång jag spelade på spelläxan... minns du att ..." osv...)

Nina sa...

puh!
- jag vill ha glass jag vill åka bada , jag vill ha jag vill ha och jag vill ha.
Och det enda jag vill ha är lugn och ro.