torsdag, juli 27, 2006

Språklig förbistring

Jag har inte gått och lagt mig med Stieg än, om ni nu trodde det! Nej då, lite karaktär har jag. Han kan gått få vänta en stund.

Insåg att det var länge sedan jag hängde ut mig själv, och som av en händelse kom jag att tänka på följande lilla episod. Det hela utspelade sig i mitten av 70 talet, när undertecknad var en ganska fräsch och lite lätt naiv blondin. För första gången ute och semesterade som nybliven 15 åring (glöm att mina tjejer kommer att få göra det!).

Hur som, landade på en trevlig beach med läckra surfingvågor. Och där tillhörande surfare, av amerikansk modell. Det gjorde inte ett dugg ont att titta på dem, och det gjorde jag. Intensiv-studerade kan man väl säga.

Så kom då det gyllne tillfället! En dag stod en av urpingarna och försökte få fart på windsurfingbrädan, med klent resultat. Det blåste alldeles för dåligt, så jag tänkte jag skule hjälpa till. Efter några djupa andetag stolpar undertecknad fram, ler stort och säger:

- Do you want me to blow it for you?

Kan väl säga att han såg lite lätt förvånad ut. Han tackade dock nej till erbjudandet *s*

12 kommentarer:

Anonym sa...

Skrattar mej fördärvad! Synd han tackade nej!

Lyckliga Grodan sa...

jag håller med rita.. han får ju skylla sig själv.. såna erbjudanden är ju rätt sällsynta..
hihihi...

Humlan sa...

Instämmer med damerna här ovan!
Hihihi...

Anonym sa...

Jag måste slå upp lexionen..

Tankevågor sa...

Knasluva! Men jag håller med Grodan, han fick skylla sig själv. Skulle kunna blivit spännande fortsättning på hans uppsyn om du hade fått ett ja. :D

The Female Dinousaur sa...

Haha! Världsbäst!

Mette sa...

Hehheheeh.... det var en bra uthängning..

Bambi sa...

*s* I den åldern ska man va inlåst;-))

Lyckliga Grodan sa...

var är du battis.. du har väl inte fått dansk fladdermusrabies...

Batbut sa...

Rita, frågan är vad jag gjort om han sagt ja *s*
Grodan, tror inte direkt att det regnar sådana *s*
Humlan, ibland blir det tokigt
Anne Maj, gör det inte! Du rodnar bara
Biggis, skratta på Du *S*
Londongirl, jag är lite lätt tacksam att han nobbade
Mette, värsta är att det finns fler...
Bambi, tooooo late *s*

Anonym sa...

I really enjoyed looking at your site, I found it very helpful indeed, keep up the good work.
»

Anonym sa...

I like it! Good job. Go on.
»