fredag, juli 14, 2006

Trollen på Tivoli

Lilltrollet: Mamma, varför heter det kärlekstunneln för?
Trollmor: För att det är lite romantiskt och så.
Lilltrollet: Är det för att alla hjärtan hänger där?
Trollmor: Just det
Lilltrollet: Och alla fina prinsar och prinsessor?
Trollmor: Precis

Lilltrollet: Fast jag förstår inte
Trollmor: Vad förstår Du itne?
Lilltrollet: Varför måste vi åka runt i bajskorvar då?


Kan väl iofs hålla med Lilltrollet om att "båtarna" såg lite suspekta ut. Och ja, Trollmor har överlevt en eftermiddag på Grönan. Nu är det avklarat till nästa år, puh! Dyrt som attan och det sprutar sockervadd genom näsborrarna. C'est la vie!

3 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

När jag åkte kärlekstunneln för sådär 40 år sedan åkte jag i en svan.

Humlan sa...

Du borde ha tapperhetsmedalj!

...en tanke; Tror du att man kan bota sockersuget med sockervadd (=överdos)?

Anonym sa...

Åhh har ni varit på Grönan! Mamselamsen. Jag åkte också i svanar. Sockervadden fanns då med. Håller med om att det är dyrt och att överleva en dag på Grönan med barn det måste räknas som en bedrift. Jag minns en dotter som så när kräktes rakt ut i en berg och dalbana!