torsdag, juli 13, 2006

Ny lagstiftning i Trollskogen

Härmed lovar jag dyrt och heligt att jag aldrig mer kommer köpa söta små plåster med Disneyfigurer på! Fasiken, vår plåsterkonsumtion klår Nigerias BNP med hästlängder. Så fort de små trollen ser ett kryp eller snubblar på en pinne av storlek tandpetare, så ylas det "jag blöder, får jag plåster".

Eventuellt lyckas man få se en miljondels bloddroppe om man använder sig av mikroskop och klämmer av bara tusan samtidigt. Men det undergörande Disneyplåstret botar allt! De små trollen ser ut som ett lapptäcke med alla dessa plåster.

Men nu är det slut! Totally over. Finito! Framledes är det hederliga traditionella bajsbeiga plåster som gäller i Trollskogen! Min nya devis är simplicity!

För övrigt kan jag meddela alla initierade att jakten på Batbut is stilll going on. Hon syntes senast någonstans i centrala Stockholm, när hon irrade omkring med vildsint blick. Förmodligen drabbad av värmeslag, då dykardräkten hon var klädd i verkade lite varm. Såsom en veritabel baglady går hon förmodligen omkring med en kundvagn, fylld med silvertejp.

Eventuella vittnen ombedes kontakta närmsta återvinningsstation där uttjänta mammor transformeras till människor igen.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe. Jag gjorde bort mig och köpte 'tatueringsplåster' till SmåMyrorna.
Jäklar vad de slog sig!
Men de var bra. Tog till och med bort 'ontet'... Eller hur.

Bloggblad sa...

Varför inte använda silvertejpen även till ungarna?

Kan jag trösta dig med att det går över? Rätt som en plätt är de vuxna och utflugna... och så sitter man där under äppelträdet, i lugn och ro... och undrar vad barnen har för sig...

Lyckliga Grodan sa...

haha.. det där känner jag igen..
och häromdagen såg jag plåster med mumintroll på..
de köpte jag..
fast de är mest till mig.. för elva- och trettonåringar tycker inte att det är coolt att ha sånt gulligt på sig..
det tycker jag..

Humlan sa...

Men Grodan, så sött! Sådana vill jag också ha!
...med andra ord; Det finns någon ålder från 10-11 till kanske 25? när man inte vill ha söta figurer på plåstren...

Theron o familj sa...

*skrattar*. Det där med plåstren känner jag igen. Kan meddela att dom är bannlysta även hemma hos oss..

Lyckliga Grodan sa...

humlan.. jag köpte de på det lokala apoteket här i skogen..
borde finnas i storstan också..

Vi på Kantarellen sa...

Asch... blir de glada över lite plåster... so what the heck!

Tänk när de kommer och vill ha moped, ny dator, Mp3-spelare, märkeskläder....

Var glad så länge det är plåster.

Gagga sa...

Det går lika bra med ett groblad fasttejpat med vanlig simpel genomskinlig tejp.
Kolla får du se rektionen :)

Anonym sa...

Använder ni inte silvertejp?

Anonym sa...

fniss..var det du...såg dig ...

PGW sa...

JAg såg plåster som såg ut som bacon igår, kan det vara något? Lite lätt avskräckande äckligt sådär? :-)