söndag, november 09, 2008

Amor slår till

Mellantrollet: Mamma, jag är tydligen kär!
Trollmor: Är Du gumman? Så mysigt, får jag fråga i vem.
Mellantrollet: Det är det som är så konstigt, för jag vet inte
Trollmor: Du vet inte?
Mellantrollet: Nej, det stod inte

Trollmor: Stod inte?
Mellantrollet: Men mamma, fattar Du inte?
Trollmor: Nej, just nu förstår jag ingenting faktiskt

Mellantrollet: Men så här. Jag gjorde en test i tidningen, med massa frågor.
Trollmor: Jaha
Mellantrollet: Ja och så fick man poäng för det man svarade och då var jag tydligen jättekär!
Trollmor: Men det stod inte i vem?
Mellantrollet: Nej, och då är det ju helt onödigt

Trollmor: Men vet Du hjärtat, tanken är att man ska tänka på någon speciell när man gör testet.
Mellantrollet: Aha, då förstår jag.
Trollmor: Du kanske ska göra om det och tänka på någon?
Mellantrollet: Behövs inte. Det är nog livet jag är kär i!

6 kommentarer:

Tankevågor sa...

Så skönt att det nog är livet det handlar om!!! :-))

Anonym sa...

Hoppas det håller i sig även in i "den bistra tonårstiden"... :-)

Klimakteriehäxan sa...

Härlig grundinställning hos den ungen! :-D

Mildamakter sa...

Klok unge! ;o)

... sa...

Det är så underbart att du bloggar ner alla dessa visdomsord som kommer ur den unngen. Hon är underbar!

Batbut sa...

L-girl, så skönt att just hon säger så!
Milda, hon brås på mor sin :-)
Kimmi, säger som ovan - som sin mor :-)
Snurran, med tanke på hennes historia känns det som att hon klarar allt!
K-häxan, visst är det. Men så har hon kämpat också! En riktig liten hjältinna