tisdag, november 04, 2008

Envis?

Nej då, inte alls... bara lite... men nu så (peppar peppar) verkar jag iaf ha kommit en liten bit på vägen. Dock vägrar den eländiga lilla räknaren att hamna där den ska. Något totaltfel gör jag, men det skiter jag högaktningsfullt i just nu!

Annars kan jag rapportera att jag har fått psykbryt på alla förbenade löss epedemier som går i skolorna. Oavsett om vi får dem eller inte så får jag hallucinationer om att hela skallen kryllar, så fort jag ser varningslapparna i skolan.

Och då börjar jag klia. Kamma med vassa kammar. Och det blir stora sår i hårbotten. Och det gör ont. Och då kliar det ännu mer osv.

Jag tror vi måste göra något drastiskt för att bli av med den här eländiga epidemin som drabbat svenska skolor och som sprider sig som en löpeld. Tack för det alla Game boys, Nintendo DS osv - kidsen sitter med huvudena tätt, tätt intill och spelar ihop. Blir rena lusautostradan för de små jäklarna!

Jag föreslår tvångsklippning av alla barn, typ stubb. Så låter vi dem ha det så en månad eller två, skrubbar daglingen svålen med såpa. Sedan borde väl skiten ha utrotats eller? Btw, vi måste förmodligen utrota alla spelen också. Någon som har något emot det?

6 kommentarer:

Humlan sa...

Haha! Tvångsklippning! Jo, det skulle se ut det... Men det kanske skulle vara det mest effektiva.

Men jag förstår dig! Jag skulle nog reagera på samma sätt om jag hade barn.

Grattis till det nya! Du kanske skulle kunna ha kurs med mig nu... ;-)

mossfolk sa...

Hu, det där har jag inte tänkt på... Jag kanske inte ska bli lärare nu när jag tänker efter lite noga. Tvångsklippning låter som ett utmärkt förslag absolut.
Och nu började det genast klia.

... sa...

Jag måste då tyvärr göra dig besviken. "Det nya" ser himla vitt ut i Firefox och den fina skylten i blått och svart är rumphuggen så det förslår. Inge bra alls faktiskt.

Sen har det, eller ska komma ett nytt medel mot lususlingarna som är baserat på silikon och som tydligen ska kväva de jävlarna på 60 sekunder!

DEt slår alla luskammar i världen if u ask me!

Massa kramar och hoppas jag inte gjorde dig ledsen med mallen nu. Men Firefox är den vanligaste webläsaren efter explorer och ökar i användande.

... sa...

Kollade precis i Explorer oxå för säkerhets skull... Samma rumphuggna skylt där. Men bakgrunden är tydligen densamma som innan. Så jag var nog lite snabb där trots allt.
F'låt. Skulle tro att skylten behöver bli bredare.

Unknown sa...

Fy för löss, tur jag inte har barn,
Kram jenny

Batbut sa...

Humlan, jag säger bara en sak: jag hatar löss, verkliga eller inbillade!
Karin, Du kan ju alltid jobba med badmössa på!
Saga, även vuxna kan få löss...*s*
Kimmi, jag kämpar på med min layout när tid finnes (och lust!) Du kanske kan ordna det???? blink blink... Och silikon är noterat! Ska köpa klippkort!