söndag, november 16, 2008

Houston, we have landed!




Sådärja. 2,5 dagars intensiv kurs avklarad och jag är rätt mör. Inte mycket till sömn och huvudet fullt av idéer. Frågan är bara hur jag ska frigöra tiden för att realisera alla idéerna? Byta ut Trollfar mot en multum rik farbror? Njae, inte riktigt min grej. Kanske Ulrika Messing har lust att låna ut sin mans plånbok ett tag? Skulle inte tro det, så det är väl bara att lalla på som jag brukar.
Vad har jag lärt mig då? Fan vet, men avsikten var iaf att lära mig göra glasskulpturer dels genom att gjuta i lerform och dels i sandform. Det var häftigt, men hur svårt som helst. Vet inte riktigt vad jag tycker om resultatet. Får väl stå och mogna.
Annars är jag trött som en örn. På det lilla vandrarhemmet /förskolan /yogacentret/skönhetssalongen/massageinstitutet/solariet/frisersalongen (ja, det är helt sant - de erbjud allt detta och lite till!) vi bodde på hade man sparat in på det mesta... Madrasserna var tjocka som en yogamatta, rummet iskallt och täcket av tunnaste modejang. Jag sov inlindad i pyjamas, strumpor och morgonrock. Varje gång jag vände mig om vaknade jag av att kroppen utrustades med ännu ett blåmärke. Kan väl säga att det inte var ett dugg svårt att gå upp på morgonen, tvärs om var det en stor lättnad.

Om jag orkar imorgon kan jag återkomma till paret jag råkade stöta på "in action", eller den "lille" mannen som rymde från 40 års kalaset för att titta på tanterna från Stockholm. Eller varför inte mitt hysteriska psykbryt i stans centrum (läs Konsumhallen).

2 kommentarer:

... sa...

Ser fram emot fortsättningen på inlägget. Å den lilla varselsen du skapat är ju riktigt riktigt fin!

Batbut sa...

Tackar Kimmi! För att vara första försöket så :-)