tisdag, november 04, 2008

Fan trot!

Jag kom idag in på andra försöket! Frågan är om den här bloggen fungererar som barn, dvs det är först när de märker att man är riktigt seriöst förbenad som de tar en på allvar. Håll tummarna! Jag har fått ett mail från en omtänksam själ, där jag förhoppningsvis kan få lite assistans. Ska bara försöka konkretisera mitt behov först, och det vet vi alla hur lätt det är eller?

Bäst att passa på att vara så informativ jag kan nu när chansen finns, så här kommer en kort rekapitulering över helgen:

Fredag: Halloween, svartklädda & sminkade barn. Svartklädd & sminkad Trollmor & Trollfar. Liten gäst med stor näsa (törs inte länka för då går det fel åt fanders igen, men en ledtråd... hon heter tvärtemot vad hon är).

Lördag: Fritt från alla sedvanliga helgaktiviteter i form av dans och simhopp. Trodde på sovmorgon, men ack vad jag bedrog mig. Blev besök på museum, vilket Mellantrollet klippte på 5 röda. Hennes enda mål var att hitta tavlor på Marie-Antoinette som är hennes stora idol här i livet (ska jag bli orolig?). Lilltrollet var mer betänksam, tog verkligen in tavlorna och jag såg framför mig en blivande konstkritiker.

På bussen hem försvann mina förväntningar snabbare än badboy på söndagsmorgonen. När jag frågar tjejerna vad de tyckte kommer Mellantrollet med en lååång, detaljerad utläggning över tavlorna och deras motiv, klart förvånande med tanke på hennes ointresse på muséet. Lilltrollet säger trött att hon inte kommer ihåg för de var ganska dåliga & tråkiga allihop. Förmodligen stod hon och power nappade framför tavlorna.... Kvällen blev sedvanliga Stjärnor utan is, vad gör man inte för sina barn?

Söndag: Sovmorgon!!! Hör och häppna, trollen förlustade sig själva och jag sov till nio. Hur skönt som helst. Sedan blev det en soft förmiddag hemma, en promenad och fika hos släktingar där de små Trollen blev utrustade med ett gäng guldmynt. Självklart drog köptarmen igång hos dem, men där lade jag in mitt veto. Ner i sparbössan ska de! Avslutade dagen och helgen med att baka kanelbullar och rulltårtor i mängd samt att tillreda en god Biff Rydberg.

En skön och soft helg i lugnets tecken, vilket var välbehövlig. Om sedan TV4 kunde anamma Mellantrollets tips (se nedan) vore livet än bättre.

Mellantrollet: Mamma, varför måste de ha både Idol och Stjärnor på Is. Dom förstör ju 2 kvällar på raken!

Trollmor: Men det finns många människor som gillar programmen, det är därför dom visar dom.

Mellantrollet: Då tycker jag dom ska slå ihop dom till 1!

Trollmor: Hur tänkte Du då?

Mellantrollet: Att dom ska åka skridskor och sjunga samtidigt! Det kanske inte blir så bra, men det blir roligt iaf

Jag är benägen att hålla med, när jag tänker tanken.....

5 kommentarer:

PGW sa...

Det var den mest intelligenta programidé jag hört på länge! Det skulle till och med kunna bli underhållande! :-)

Humlan sa...

Smart tjej det där! Fast det vet du väl redan... ;-)

... sa...

Håller fullständigt med PGW!
Den ungen är så j-a smart så jag är mållös!

Tankevågor sa...

Se till att hon mailar den idén till TV-kanalen!
Hon är lika klok som hon är vacker den ungen! :-)

Batbut sa...

PGW, hon är inte dum inte!
L-girl, kan jag ta patentet?
Kimmi, visst är hon smart. Hon måste brås på mig eller? *s*
Humlan, jag börjar ana....