onsdag, november 19, 2008

One of these days...

Jag borde ha förstått det redan när jag vaknade imorse. Det var liksom dags. Allt har flutit på utan större incidenter, och det är då det brukar slå till.

Om det sedan är ödet eller mitt undermedvetna som protesterar mot mitt vuxna leverene vet jag inte. Tror inte ens att jag vill veta heller, utan jag nöjer mig med att konstatera att det bara blir så ibland. Oavsett anledning.

Så vad hände då? Ja, egentligen inga större dramatiska saker utan snarare små pinsamheter enligt nedan: (jag var på en läkarmottagning idag)

- Bullrar i magen och jag kan inte hålla emot. I samma ögonblick kommer kunden in på kontoret. Nice? Inte alls, han såg lite häpen ut. Jag med, för jag trodde inte att vi kvinnor gjorde sådana saker men så fel jag hade.

- Skall in och hämta papper på ett kontor, knackar på och ingen öppnar varpå jag kliver in. Där ligger en naken karl på en brits och ser lite lätt förvånad ut. Så även jag, som raskt backar ut med rodnande kinder.

Räcker det?

3 kommentarer:

... sa...

Var han snygg då?

:-P

Tankevågor sa...

Det undrar jag också! Var han det?

Batbut sa...

Inte på en endaste fläck, för hade han varit det hade jag nog inte pipit iväg så fort :)