fredag, november 07, 2008

Idag igen....

fastnade jag i de däringa neurotiska tankarna på löss. Kan man ha psykosomatiska löss? Isf har jag det. Typ hela huvudet fullt! Och det är inte helt enkelt att hysteriskt kamma håret i preventivt syfte när man har en kaluffs som en otrimmad afghanhund!

Nu ska man inte klaga om man blivit utrustad med en permanent huvudbeklädnad av samma tjocklek som rysk pälsmössa. Dock är det vid två tillfällen det är mindre bra; när det är apvarmt ute och solen kassar. Det är inte många som klarar av kraftig transpirering i hårbotten, jag är en av dem. Det andra tillfällen är som skrivet om ovan, luskammning! Oavsett om det är preventivt eller inte.

Frågan är bara hur jag ska ta mig ur min fixering vid mina inbillade löss;

1. Raka av mig håret. Var kanonsnyggt på Sinead O'Connor och Carina Berg, dock har mitt huvud begåvats med 9 hjärnskakningar och risken är att nästa Apollo raket skulle ta mig för en nyupptäckt planet.

2. Lansera det nya modet att alltid ha huvudet insmort i något preventivt stinkande lusfientligt medel, kanske smörolja? Skulle garanterat få mycket space i t-banan

3. Fortsätta min hysteriska kamning med fartränder och djupa diken i hårbotten som följd. Ont gör det förvisso, men går att förmodligen att dämpa med painkillers.

4. Använda badmössa i ur och skur, för jag skulle vilja se den lilla lus som överlever inne i denna ångbastu! Kan ju t o m pimpa badmössan så att jag blir het som en AGA spis eller vad tror ni?

5. Gå i kognitiv terapi och bota mina fobier. Då kanske jag även kan komma över min hysteriska aversion mot vår nya familjemedlem - Sköldis den V:e. Just i detta nu kom jag till insikt, kan sköldpaddor ha löss? Ska jag luskamma honom (?) också, i preventivt syfte? Och hur i helsicke kammar man en sköldpadda?

Frågorna är många och svaren obefintliga. Jag dritter i det här och kastar mig huvudstupa i säng och hoppas att jag är botad tills morgonrodnaden smeker mitt ansikte.

Får jag besvära om en god natt? Och påminne er om att era åsikter efterfrågas allra ödmjukast.

11 kommentarer:

Béatrice Karjalainen sa...

*S* Då är vi 2 st. Såg lappen på skolan om att det går löss en sväng till i Vincents klass och direkt började det tokklia. Skall ta en extra sväng genom ungarnas och mitt eget hår i helgen för säkerhets skull.

Anonym sa...

*hahaha*
Skratttar högt!

mossfolk sa...

Hm, sådana här inlägg borde ha en varningsrubrik... För nu kliar det, igen!
Kanske kan du börja med att raka av håret, och därefter sätta på en badmössa. Och så kamma sköldpaddan för säkerhetsskull ;)

Tankevågor sa...

Iiiiih! Säger som Mossfolk....det kliar bara jag LÄSER det här.

Men du ska i alla fall få mitt råd: Jag tycker absolut att du ska välja en badmössa! Det förhindrar dessutom att de hoppar vidare från dig till oss andra!
Sen till jul kan du ju fixa till lite stickning på den så att den liknar en tomteluva!

Och för guds skull låt bli sköldis! Han har inget med det här att göra stackarn! ;-)

Skriv och berätta hur det går!

Lyckliga Grodan sa...

skickat mail till bollibumpaadressen..

PGW sa...

Nejdå, sköldisar har bara salmonella.

I övrigt röstar jag på badmössan, en sådan där fin tantmodell med plastblommor du vet, du kommer bli bedårande. Varm också. Och antagligen få svamp i hårbotten på sikt, men garanterat lusfri! :-)

Mildamakter sa...

Håller med Lg...och jag HAR ju sagt till dig att du kan koka soppa på paddskrället...kanske
t o m krydda med några löss?? ;O)

Batbut sa...

Beatrice, visst är det vidrigt. Det bara kryper...
Milda; sköldis kommer med posten! Tar ev löss med sig!
PGw, skönt. Salmonella är ju inte så farligt som löss.... Badmössa it is! Lite svamp kan jag alltid leva med
Grodan, svarat!
L-girl, sköldis är postad till sydligare trakter - se ovan! Badmössa införskaffad!

Batbut sa...

Snabb jag var med knappen..
Karin; sköldpaddan exporterad till Milda Makter. Håret rakat och badmössa införskaffad. Jag är redo för vintern!
Saraconemara; inte skratta! Löss är tråkigt! Läbbans. Vidrigt...

Mildamakter sa...

Öpöpöp...nu ska du inte vara sån... ;o)
Jag har haft min beskärda del av de odjuren och vill ikkkkkke ha fler ;o)

Batbut sa...

Milda, för sent! Kolla alla paket noga framledes, en del rör på sig