torsdag, november 13, 2008

På kurs med Kurt

Nu blir det en liten bloggpaus. Inte så länge, bara över helgen så någon större abstinens lär inte infinna sig. Vare sig hos er eller mig, så vi kommer att överleva utan större blessyrer.

Jag skall på kurs! En ren och skär nöjes kurs, för att vidga vyerna vad gäller mitt glasande. Ska bli hur spännande som helst. Vem vet, jag kanske upptäcker någon ny dold talang? Eller så gör jag det inte. Enda jag är säker på är att om jag inte provar så lär jag aldrig bli varse.

En liten stilla undran så här framåt nattkröken; om jag får migrän efter att ha sett den senaste Bond rullen på bio - är det ett ålderstecken? Okej att surround system är häftigt, men måste man låta volymen stå på max? Tinitus är bara förnamnet. Det dånar fortfarande i huvudet på mig.

Sedan får jag väl tillstå att gårdgens middag för min del, som bestod av en påse popcorn, inte förbättrade situationen direkt. Shit, när jag funderar på vad jag har knökat i mig den här veckan så får jag nästintill ångest. Hade Ann Skipper sett mig hade hon förmodligen fått glädjefnatt och vrålat "Henne ska vi ha!". Så vad ni än gör - do not tell her!

Medan jag fortfarande har Gordon Ramsey på hornhinnan kommer jag snabbt att överfalla kudden och hoppas på en lång natts sömn.

Slafen sie gut, bonne nuit osv, så syns vi på söndag kanske!

3 kommentarer:

... sa...

Ramsey....grrrrrr...and in a good way!

Tankevågor sa...

Vad kul med glaskurs!:-))

och hur var filmen? Den har ju inte fått så bra kritik här och var...

Batbut sa...

Kimmi, jag såg honom först!
L-girl, filmen var sådär.. men kursen kanon!