måndag, december 07, 2009

Ännu mer strange...

Idag har det varit idealiskt astmaväder;
regn i luften, lågt i tryck och otroligt svårandat (mysko ord!)

Lägg sedan till att det förmodligen varit någon form av tävling i "vem som kan dra på sig mest parfym utan att hamna i fängelse för allmänfarlig vårdslöshet" och så alla dessa förbenade hyacinter som ska fram i juletid. Framförallt när man är ute och rantar runt på Östermalm får man sig en överdos, både av överparfymerade käringar (undrar om de tror att de blir snyggare?) och hyacinter, som inte ens är fina.

För att överhuvudtaget kunna andas någotsånär drägligt så var jag tvungen att knäppa upp min BH. Nemas problemas, svart linne med svart skjorta över toppat med en kofta. Inga små behag var till beskådande här inte.

Det var dock min BH som så sakteliga kröp upp och lade sig som ett två små minigrisar (svarta) i decolltaget. Vilket jag såklart inte märkte, även om jag tyckte det var mysko att ingen såg mig i ögonen. Tack för den! Skönt att det är 2 veckor till nästa besök, då har dels min rodnad hunnit lägga sig och förhoppningsvis även deras minnebild av min bh.


Och till dess kommer jag även införskaffa ett transportabelt syretält!

2 kommentarer:

Humlan sa...

Hi hi!

Här har också varit ont om syre, men jag höll mig hemma så det var bara vädret (och dammet...) som påverkade mig.

Mildamakter sa...

Jag kan mycket väl se det hela framför mig...*frustar av skratt*.

Tack för dagens första skratt, det var mer än välbehövligt. *kram*