onsdag, december 30, 2009

Tänkte inte på det....

Häromsistens följde jag med en väninna ut till varuhuset berömt för sina värmeljus. Jag skulle köpa 2 st enkla plåtskåp till de små trollen, att inhysa deras triljoner ton smink i. Sedan tar jag nyckeln och gömmer den på ett infernaliskt svårt ställe!

Hur som, av någon outgrundlig anledning kommer jag därifrån med nya lakan till hela familjen. Jag vet inte om det var helt nödvändigt, var går gränsen för existensminimum vad gäller påslakan? Vi har åtminstone 5 omgångar per person, förmodligen mer. Och det är bara hemma i stan.

Det började med att jag såg en underbart häftigt brun metallic färg. Och jag älskar brunt så självklart lyckades jag intala mig att vi hade ett stoooort behov av just dessa. Och sedan fick jag dåligt samvete, oklart för vad, men det resulterade i att jag kompensationsshoppade påslakan till de små trollen också.

Idag bytte jag till de nyanskaffade läckert metallic bruna lakanen. Som är i satin. Snorhala m a o! Törs fan ha hanky panky i den sängen. Jag lär fara iväg som en mogen finne kadonk, rakt in i väggen och så får jag en ny höftfraktur.

Insåg just att dessa lakan är ett färgstarkt komplement till "jag har ont i huvudet älskling"!

Inga kommentarer: