onsdag, december 16, 2009

Kontrollfreak?

Idag tog jag ledigt i flera långa timmar och uppsökte ett av de nya köpcentra som omger vår huvudstad. Trodde jag skulle vara relativt ensam men ack vad jag bedrog mig, vi var fler som fått samma idé.

Hur som, jag for runt som ett skållat troll mellan butikerna och nu är väl 75% av inköpen avklarade. En hel del roliga spontanare blev det också, vilket förgyller tillvaron en del.

Måste dock fråga er kära läsare - är jag helt manisk som har ett excell ark med rutor och streck hitan & ditan för att kunna fullfölja julklappsinköpet effektivt? Så jag kan se vad x har fått av mig, av Lilltrollet, mellantrollet och förra året osv.


Är jag ensam om detta? Och om svaret är ja, är jag helt sjukligt kontrollgalen då?

För övrigt kan jag meddela att imorgon kommer jag vägra lämna huset då de hotar med minus 15 grader!!!!!!

4 kommentarer:

Monica sa...

15 grader hoppas det er långt från mig iaf !

Exell? hmmm lite kanske men jag kallar det dock inte galen bara att du har ordning och reda;)

Humlan sa...

Det där arket borde jag också ha, jag har tyvärr inget minne att lite på längre, lite skrämmande och mycket irriterande!

MINUS 15!? Jag ställer in allt och stannar hemma i morgon!

Humlan sa...

Jag skulle vilja lita på minnet, det blev lite(!) fel... ;-)

Batbut sa...

Monica, inte nog med att det är en hel massa minus. Det blåser sidledes också, halv storm!
Humlan, håll Dig hemma!