torsdag, december 17, 2009

Vädret liksom...

En sak som jag inte förstår är varför ordet lagom inte finns i vädergudarnas vokabulär?

Här går man och suktar efter snö, för att få lite vinterkänsla. Vad händer då?

Jo då jävlar sopar de på med de senaste decenniets ackumulerade snöranson för forna Sovjetunionen och öser ut över oss på en kväll!

Balkongen såg ut som en igloo imorse så morgoncigaretten fick anstå eftersom mitt överlevnadsställ är storleken för liten för välvuxen trollmor.

När jag nu tittar ut genom fönstret är det som om sällskapet André skulle komma knatandes genom snöyran när som. Vinden blåser sidledes i halv storm och istapparna ser fullkomligen livsfarliga ut. Jag sitter dryga 100 meter från Sveriges största golfboll, men kan knappt ana konturerna av den.

Då inser jag... jag har blivit förflyttad till Narnia. Snödrottningens land. Shit också, snart blir jag väl förvandlad till en isskulptur. Å andra sidan, då lär jag inte frysa....

2 kommentarer:

Humlan sa...

Jag hade motvind och snön piskandes i ansiktet både på väg bort och hem, runt alla gathörn och vinden ville sedan följa med mig hem så jag fick trycka igen porten.
Hua!

Batbut sa...

Håll Dig hemma vännen!