tisdag, december 29, 2009

Total make over...

Jag förstår inte hur det går till!

En tur till garnaffären slutade med besök hos frisören och avkapat hår & en helt ny garderob!

Törs knappt skriva vad jag köpte, men Trollfar såg mycket ogillande ut när jag kom hem..... Han var inte helt förtjust in mina skinnimitationstights med tillhörande tunika! Och så en häftigt grå långkofta samt en annan liten rolig tröja.

Hans enda kommentar var att jag borde klä mig för min ålder...... och det har han förmodligen rätt i.

Jag vet inte hur jag tänkte där, tights?!?!?! Jag är för fasiken minst 30 år för gammal för det! Lär hamna i bra att ha lådan och så använder jag dem när jag målar om på landet.

Pucko! That is my 2nd name.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vadå för gammal för tights?! Nu blir jag nästan lite sur. Du är inte alls för gammal för tights! Till rätt plagg är det jättefint. Jag tror du köpte dom för att du gillade dom och ville använda dom. Själv har jag tittat på ett par liknande, med strass längs kanterna. Jag har redan ett par i svart "ormskinn".
Skit i vad gubben säger, jag tror mest han är rädd att du ska bli flörtad med (hej M!).
Betrakta tights som ett par tjockare nylonstrumpor så har du löst problemet.

Humlan sa...

Instämmer med Pratkvarnen, känner du dig tveksam så betrakta dom som lite tjockare strumpor (vilket jag gör nu när det är runt -20 här), med rätt tillbehör så funkar de säkert utmärkt.