måndag, december 12, 2005

Dubbeltrubbel

På västfronten intet nytt. Inte här på Söder heller, så för att ha ngt att komma med har jag rotat i pinsamheternas förträngda vrå. Och då blev det en liten anekdot. Så gammal att den måste vara preskiberad vid det här laget. Hoppas jag. Alla inblandade är iaf medelålders stadgade människor numera. Inklusive undertecknad.

Var ung och singel. Livet lekte. Mycket jobb, många fester. Och lite dejter då och då. Det här var en sådan. En fredagsdejt. Första med middag hemma.

God mat och vin. Romantisk musik. Stilla flirt. Trevligt.

Dörrklockan ringer. Que?

Utanför står en man. Nästa veckas dejt. En vecka för tidig? Don't think so! Dubbelbokning tror jag det kallas.

Försökte svamlande rädda situationen med att jag var sjuk. Föga trovärdigt. Men han gick iaf.

Dejten i köket ser undrande ut när jag kommer tillbaka. Min förklaring är följande:

"Det var någon som gått fel"

Behöver jag nämna att det inte blev någon mer dejt? Eller att nästkommande veckas dejt ställde in?

3 kommentarer:

Lyckliga Grodan sa...

oops...påminner mig om nåt jag varit med om.. hmm.. jag tar det en annan gång..

Batbut sa...

nej nej, kom igen nu! Häng ut Dig själv. Jag gör det jämt och ständigt *s*

Vi på Kantarellen sa...

Nähä! Avbokade dom? Vilka puckon. =)