söndag, december 18, 2005

Trollmor filosoferar

"Sitter i telefonen" säger en del. Hur går det till? Är det väldigt små människor eller har de enormt stora telefoner? Och varför sitter de där? Måste vara skönare i en soffa kan man tycka.

Och varför vaknar en del upp? Vad är alternativet, att vakna ned? I min enfald trodde jag att man vaknade. That's it.

Eller att somna in. Brukar de somna ut annars? Själv brukar jag somna kort och gott. Fungerar hur bra som helst.

Fast det absolut värsta är väl "man" marodörerna (eller manodörerna kanske). De som alltid talar om sig själv i tredje person. "Man kanske skulle ta och joddla en stund". Hallå, vilken man då? Antingen joddlar Du eller så gör Du det inte. Man kanske skulle ta och skärpa till sig. Ja tack!

Kommer jag på något mer klokt kommer jag tillbaks i ärendet.

Föresten är jag sur på Elizabeth George. Vilket slut på en bok! Fast klart bra, om än att boken var lite för kort.

4 kommentarer:

... sa...

Den bloggen borde du skicka in som kortkrönika! Den var i värdsklass hörru!

Vi på Kantarellen sa...

För att inte prata om "ANNA".

Det är alltid hon "anna´n" som har gjort saker.

Tänk vad hon hinner med... eller inte hinner med.

Lyckliga Grodan sa...

avslöja inte slutet på boken.. det är min jul-läsning..

man-marodörerna.. har jag väldigt svårt för.. har ni tänkt på att idrottsstjärnor ofta pratar mycket om 'man'.. vad är de rädda för.. personligt ansvar eller sig själva..

Batbut sa...

Tack för beröm Kimmi.
Mamse, anna och man tycker jag kan flytta ihop och emigrera.
Grodan, jag kan skicka ett mail med slutet. Så om Du blir alltför nyfiken kan Du öppna det....*s*