lördag, december 24, 2005

Frid i trollskogen


Nu börjar friden lägga sig. Trollbarnen leker med de nya leksakerna i största samförstånd. Tack och lov för Barbie!

Hur stortrollet och jag kunde komma på idén att ge lilltrollet en elektrisk mikrofon övergår mitt förstånd! Att höra Hej Hej Monica i gäll falsett en hel eftermiddag tar på krafterna.

Julafton började lite oroligt. Trollmorfar försvann! Någonstans mellan Slussen och 2 stationer söderut gick det åt pipsvängen. En normal färd på 10 minuter tog 1,5 timme! Skallgång eller inte? Ut och leta eller vänta? Och trollmorfar vägrar mobil, men nu ska han tvångsutrustas!

Han dök upp så småningom. Och maten var god! Och jag börjar bli lite rastlös. Att göra ingenting är inte min starkaste gren.

3 kommentarer:

deeped sa...

Well... en sån mikrofon fick ju även Terrorprinsessan...

Bloggblad sa...

En elektrisk mikrofon.... är nog inget mot det galnaste julkortet från mamsen med en hel kör och orkester i... Barnbarnets favorit nr 1.

Batbut sa...

Elektrisk mikrofon är ingen höjdare inser vi nu *s*-
Kan tänka mig att Mamses julkort är ngt i hästväg