söndag, december 11, 2005

Litet troll blir stort

Mellantrollet: Mamma, jag ska gifta mig när jag blir 90.
Mamma troll: Jaså, varför ska Du vänta så länge tror Du?
Mellantrollet: Men mamma, jag vill bli riktigt vuxen först.
Mamma troll: Det är klokt förstås, men jag tror Du blir vuxen innan.
Mellantrollet: Hur gammal var Du när Du gifte Dig mamma?
Mamma troll: Jag var 35

Mellantrollet: Då gifter jag mig då.
Mamma troll: Det låter som en bra idé.
Mellantrollet: Men mamma. Om han jag gifter mig med flyttar utomlands så blir jag ogift igen.
Mamma troll: Jo gumman, om Du inte flyttar med så blir Du det.
Mellantrollet: Men vet Du mamma, det gör inget.
Mamma troll: Jaså, varför inte det då?
Mellantrollet: Han lämnar ju barnen kvar! Och dom är viktigast!

3 kommentarer:

Monica med yffen sa...

Glasklart! Barnen är viktigast!

Lyckliga Grodan sa...

små kloka troll..

... sa...

Dina barn är lika genialiska som vanligt!
Ge dem en bamsekram från galna Kimmi i Skåne och hälsa dem att de ska fortsätta se världen med dessa okritiska, självklara ögon!