söndag, december 25, 2005

That's it!

Nu är det bekräftat. Utan minsta lilla tvivel. Jag är definitivt och oåterkalleligt
m e d e l å l d e r s!

Och hur vet jag det? Mitt älskade stortroll har gjort det tydligt för mig. Utan att säga ett endaste ord!
Paketen var många. Och mjuka. Med överraksande innehåll!
När jag trodde det var raffiga underkläder visade det sig vara varma pälsklädda tofflor.
Den slinkiga negligen var en tröja med hög urringning.
Det raffiga bling blinget var en eltandborste.
Men den slutliga bekräftelsen om min aktningsvärda ålder var i det sista paketet.
Där hoppet fanns om något kvinnligt och överraskande. Och visst var det överraskande - en specialkudde för ömma nackar!

Så nu är det officiellt. Jag är vuxen!

ps: till trollets försvar måste jag säga att det var exakt vad jag önskade mig och behövde. Men hur rolig blogg hade det blivit då?

Uppdaterad 14.02
Glömde säga att denna jul (och alla andra jular) så är bästa julsången ever "I beleive in Father Christmas" med Emerson, Lake & Palmer! Borde vara obligatorisk lyssning i alla hem. Helt underbar och tänkvärd.

Uppdaterad 14.04
Det SNÖAR i Stockholm!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Oj...så många paket !!

*skattar* Många vuxenpoäng blev det...

Lyckliga Grodan sa...

lägger sången på minnet.. och SNÖ.. då kan det ju bara bli bättre och bättre... du fick ju jättefina presenter ju.. du har bergis varit väldigt snäll hela året..

Mildamakter sa...

Välkommen i gänget! ...*ler*

Vi på Kantarellen sa...

Jag med.... fick tre olika saker att värma fötterna med.

Bloggblad sa...

Men sen när man passerat "medelåldern" då blir det bling-bling igen... jag fick lite fint glitter att ha på "hyllan"...

Batbut sa...

Aha, hoppet finns alltså! Och jag har nog varit ganska snäll