lördag, december 24, 2005

God morgon

fast just nu känns det som sena eftermiddagen.

Att läsa till klockan 3 är inte smart när man har små troll som är morgonpigga! Men den var bra, Stieg Larssons bok (Män som slår kvinnor).Efter gårdagskvällens små incidenter trodde jag att vi skulle slå rekord. Typ kl 9 var min förhoppning.

05.45 tassar Lilltrollet in. Vägrar somna om. Hur pigg som helst trots att hon slocknat först vid 21.30. Hasar mig ut i soffan, slår på BarnTV (jo jag vet, opedagogiskt men ibland nödvändigt). Försöker slumra in en stund.

07.25 tassar Mellantrollet ut i vardagsrummet. Hon som slocknade strax före midnatt!

Var har mina barn fått sin energi ifrån? Var jag lika infernaliskt pigg som liten? Isf förstår jag varför min stackars far är gammal och sliten nu.

Morgonens pencillindust med Lilltrollet tog bara 45 minuter! We're getting there!

From all of us to all of you - GOD JUL!

4 kommentarer:

Ilva sa...

God Jul till dig med! Kommer upp slutet av februari tycks det, da ses vi!!

Cornelia sa...

God Jul igen!

Anonym sa...

45 min oj, kanske bara 30 minuter i morgon:-) Kul med barnen som är pigga:-)
God Jul!

Batbut sa...

Ilva, längtar!
Cornelia, och igen och igen och igen *s*
Anne-Maj, nu är vi nere på 5 minuter. Trägen vinner. Och lite mindre pigga skulle inte göra ont