tisdag, december 20, 2005

I survived!

Jag har överlevt dagen! Yes! Alla troll är hemkomna och dagens mission lösta. Silvertejpen avlindad och Batbut har återtagit sin vanliga skepnad.

Men det höll på att gå åt pipsvängen....

DO NOT drink jättebalja kaffe innan ni sätter i bilen! Är det köer kan det bli lite lätt kaotiskt. Här ägnades färden mellan Sollentuna och city åt knipövningar i 180 och stenhård fokusering, envist muttrandes "jag kan klara mig, jag kan klara mig".

Ett tag var situationen så desperat att jag funderade på att tömma flaskan med extra spolarvätska, för att på så sätt komma ur mitt trångmål. Fast det hade nog blivit lite kinkigt. Och med mina meriter hade det väl slutat med löpet på kvällstidningarna!

Passerade bostaden till en väninna jag inte sett på typ 100 år. Dubbelparkar och kastar mig ur bilen, springer med korslagda ben och ringer hysteriskt på dörren. Hon är hemma! Tack och lov. Kastar mig in på muggen, hysteriskt babblandes om dagens stress och rusar ut igen. Slänger ett "jag ringer" över axeln och off I go!

Lite lätt hysteriskt blev det, men nu så - nu är det JULLOV!

7 kommentarer:

maruschka sa...

Darling, livet är smått hysteriskt, och inte lär du hinna ifatt på jullovet heller?...*kram*

Lyckliga Grodan sa...

en rutinerad fladdermus låter inte en komprimerad dag sätta ner farten.. hej och hå..
duktigt jobbat :-)

Anonym sa...

Skyll dej själv. Hur kunde du "avlinda" dej silvertejpen?
*jösses vad jag skrattar åt detta inlägget" Kan riktigt se dej!

Bloggblad sa...

Tur att du inte pinkade på dig så det hade blivit kortslutning i värmesitsen... :=O

Batbut sa...

Bloggis, det var just det jag tänkte på.... och ville undvika.
Tack Du Maruschka, vilket stöd *S*
Grodan, yes mam!
Rita, my aim is to please!

... sa...

Hihihi...jag kan riktigt se väninnans min...en fladdermus kommer inflaxandes, uträttar sina behov vilt babblande, och flaxar ut igen!

Hoppas hon har hämtat sig nu.

Batbut sa...

Kimmi, jag har inte tordats ringa...*s* Skäms lite