fredag, december 16, 2005

Those where the days....

Träffade en gammal kompis idag. Första mötet efter 20 år. Och det var kul. Tills han började vandra nedför Memory Lane. Minnen jag begravt långt långt ned poppade upp med kristallklar skärpa. Inte kul inte!

Han hade följande minnen att delge mig när jag var 20:
1. Jag bilade till Spanien. Utan körkort. Inte smart!
2. Jag gjorde slut med en pojkvän genom att presentera honom för min nya pojkvän. Snacka om biatch!
3. Jag sökte jobb som VD på en reklambyrå. Lite hybris kanske? Kan väl tillägga att jag kom inte på intervju!
4. Jag millimetersnaggade håret och blekte det med vätesuperoxid. Billy Idol var förebilden.
5. Jag trånade efter Don Jonson (Miami Vice). Så mycket att jag skrev ett brev (nu rodnar jag)

Nu ska jag tillbringa en vecka eller två i skamvrån. För inte hade jag vett att skämmas då inte!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Så bra att du mötte denne kompisen, så han kunnde påminna dej, alla dessa minnen! För jag antar du själv hade "glömt" dom! jösses så kul!

Humlan sa...

Fy på dig!
Men det påminner mig om en Don Jonson-kopia som vi hade på jobbet i slutet av 80-talet... gissa om han var populär! *S*

Cornelia sa...

Underbart, men det bästa är att du vågar berätta trots att du skäms! Modiga Batbut!

MB sa...

Hmmm, sicken en va.... ;-)

Anonym sa...

Du skämdes inte då, och du ska banne mig inte behöva skämmas nu heller. Så'na här grejer tror jag att dom flesta skulle vilja ha gjort; om inte annat så för att kunna berätta om dom efteråt. Som lumpen ungefär.
/Milda Makaron

Batbut sa...

okej då, jag skäms inte så jättemycket. Bara lite...*s*