torsdag, december 22, 2005

Trolltokigt

Här fuskas det lite. Julskinkan står i ugnen och luktar gott. Mycket spännande tycker de små trollen.

Lilltrollet: Mamma, är julskinka gott?
Mammatroll: Jag tycker det. Och Du gillade det förra året.

Mellantrollet: Jag tycker inte om det.
Mammatroll: Jaså, inte. Men Du brukar ju gilla skinka.
Mellantrollet: Men inte julskinka. Det är ju grisrumpa!
Lilltrollet är tyst. Tänker febrilt.
Lilltrollet: Mamma, är det sant?
Mammatroll: Ja gumman, det är sant.
Lilltrollet: Men mamma! Är Du inte klok? Ska jag äta rumpa?

8 kommentarer:

anna sa...

ewww, jag vill inte heller äta rumpa! ;)

Morgondimma sa...

Är nog böjd att hålla med lilltrollet, trots nygriljerad "rumpa" på köksbänken

Batbut sa...

Anna, det är gott! Om man inte tänker på vad det är *s*
Morgondimma, ibland får man blunda för vad man stoppar i sig

Anonym sa...

haha, sådär blev det hemma hos oss när dottern frågade vad blodpudding var gjort av =)

Anonym sa...

ja du man tappar nästan lusten att äta...förstår dem...vill önsk adig och familjen en riktigt God Jul och Ett Gott Nytt Friskt år 2006.Kram Lena

Batbut sa...

Sara, den hemligheten har jag inte tordats avslöja än *s*
Lena, detsamma till Dig. Vi får se om vi lyckas få ihop en date 2006. Kram

Anonym sa...

Håller nog med lilltrollet om att det låter inte riktigt klokt att äta rumpa :-) Låtsas att det är något annat och äter mycket hela julen. God jul och tack för många leenden och skratt när jag läast din blogg! Hälsningar från ett vintrigt Västerås

Anonym sa...

Vilken söt kommentar. Påminner mig om när våran stora flicka vägrade att äta lusseKATT. Då var hon 2 år och trodde att jag skulle ge henne en katt att äta!! GOD JUL