tisdag, november 15, 2005

Genant

Hämtar lilltrollet på dagis. En ny liten kille har precis börjat. En riktig sötnos som lilltrollet är mycket förtjust i. Ensamstående pappa. En dag hämtar vi samtidigt, den ensamstående pappan och jag.

Lilltrollet: Mamma, får killen följa med mig hem idag?
Mamma troll: Han kan absolut följa med hem en dag, men det måste vi bestämma med killens pappa först.

Lilltrollet: Men mamma, kan jag få följa med killen hem då?
Mamma troll: Men det kan inte bara jag bestämma. Killens pappa måste också vara med.

Lilltrollet vänder sig till killens pappa
Lilltrollet: Får jag följa med er hem idag?
Killens pappa: Njae, vi ska gå hem och äta och så.

Lilltrollet: Men vi ska också äta. Vi kan äta tillsammans.
Killens pappa: Det kan vi iofs, men sedan tänkte killen och jag leka.
Lilltrollet: Men om vi följer med kan jag och killen leka, så kan Du leka med min mamma!
Här känner jag att det är läge att rycka in. Klargöra att jag inte raggar på den ensamstående pappan, utan är en ärbar gift kvinna
Mamma troll: Men lilltrollet då, vad tror Du pappa säger då. Han längtar nog efter oss.
Lilltrollet: Men mamma, det gör inget. Pappa leker ändå inte med Dig!


11 kommentarer:

carra sa...

Hahaha, underbart!

Humlan sa...

Men... är det inte dax och börja leka då! *uppfodrande* (men jag säger inte VAD ni ska leka ;-))

The Female Dinousaur sa...

Oooops! :-)

Vi på Kantarellen sa...

Oj, det var tur du förklarade. Trodde att den nya gulliga killen var ensam pappa.

Lyckliga Grodan sa...

hihi.. så det kan bli.. sett med barnögon så är ni säkert jättetråkiga.. inga roliga lekar alls.
din blogg ser konstig ut ikväll.. har blogger fått hicka??

Anonym sa...

stackare;)

Anonym sa...

Dom är för söta dom små liven. Skrattar hjärtligt åt dialogen.

maruschka sa...

Hihi...och där fick du så du teg!...*fniss*

Anonym sa...

Glad att jag tittade in här och fick läsa om lilltroll och andra viktiga saker i livet.

Anonym sa...

Hahaha!
Underbart.

Batbut sa...

Ibland blir det tokigt! *S* Pappan ler fortfarande glatt när han ser mig.
Kul att se lite nya ansikten har hittat hit, välkomna igen!