lördag, november 19, 2005

Tidigt...

Mellantrollet har pojkvän. Som ska sova över! Första kärleken är fin. Ömtålig. Men alldeles underbar.

Lilltrollet sov över hos en kompis igår. Det är stort det med.

Och snart flyttar de hemifrån....snyft

Uppdaterat, senare. Mycket senare....

Smittar blåskatarr? Först kommer mellantrollet, kissnödig. Sedan kommer pojkvännen. Dito.
Några minuter passerar. Sedan mellantrollet, favorit i repris. Gissa vad? Helt rätt, pojkvännen också kissnödig. Igen. Så har det pågått i någon timme nu.

Funderar på att hämta den berömda silvertejpen. Frågan är bara om jag ska plombera barnen eller helt enkelt barrikadera dörren? Någon expert på barnuppfostran som har tips att komma med. Vill ju inte orsaka för stort trauma hos de små liven

11 kommentarer:

Anonym sa...

Oj oj, så fort det går ibland,,, med vissa saker!

carra sa...

*sniff* Inte långt ifrån att jag blir lite tårögd jag också, fast de inte är mina barn :)

Min första kärlek... jag var nio år, han var tio, bror till en av mina klasskompisar. Peter hette han, mörk och brunögd, sååå stilig i mina nioåriga ögon! Han såg mig aldrig. Och den smärtan var nästan lika stark som åratal senare, när jag blev besviken i kärlek. Så ung kärlek ska man ta på allvar.

Så skönt för Mellantrollet att hon har en sådan klok Trollmor!

Anonym sa...

njut nu av idag Batbut....de är inte utflugna än...morgondagen vet vi ingenting om.....

... sa...

Skit i silvertejpen! Far iväg till närmasta mack och köp fler kondomer! *fnissar*

The Female Dinousaur sa...

Åh. Helt underbart med pojkvän. Det ska böjas i tid... FASAR själv för den dagen. Om den någonsin kommer. Pappa J har nämligen lovat ligga med hagelbössan redo och skjutklar i buskarna så fort potentiell friare närmar sig.

Anonym sa...

Håller helt med Kimmi...ladda med kondomer.
Har också ömtålig tonårskärlek i huset - man blir nästan som ung på nytt själv. Så himla rart det är.

Humlan sa...

Det låter som om dom hade lagt upp hemligt läsk-lager i rummet, hur många flaskor hittade du i morse???

Batbut sa...

Tonår? *asg* De är 6 år gamla! Så det är ganska så oskyldigt....

Anonym sa...

"skrattar så jag kiknar"

Bloggblad sa...

Haha! och jag som tänkte att kissnödigheten kom sig av nervositet... 6 år... *garv*

... sa...

6 år??????????
*dånar*
Ok, då ber jag om ursäkt hahahahahaha...