lördag, november 12, 2005

Resursslöseri

Min kropp har en liten defekt som jag medicinerar för. Kollar mig själv regelbundet. Dumt nog kollade jag mig själv en lördag. Mottagningenstängd. Provet åt helvete. Ringer Sjukhuset. Usch och fy, kom omgående. Medicin med detsamma!

12.30 taxin anländer sjukhuset
12.40 inskriven
13.00 pratar med sköterska, vi enas om kontrollprov och sedan medicin
13.30 kontrollprov tas, väntetid 1 timme på svar
14.30 svar, värdet åt fanders
väntar och väntar och väntar och väntar
16.30 syster informerar att läkaren kommer snart. Vilken läkare? Jag ska bara få medicin
17.30 läkaren kommer. Ingen medicin. Nya rutiner. Enbart medicin från mottagningen om inget akut uppstått.

M a o tillbringar jag 5 timmar i onödan på sjukhuset, tar upp tid för sköterskor och läkare samt prover. Varför inte kläcka ur sig det i telefonen? Så jäkla roligt är det inte att sitta på sjukhuset en lördag!

I övrigt kan rapporteras att läget är fortfarande förkylt i det rökfria Batbutistan.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Oj oj, var ju bättre du låg hemma och blev ompysslad av dina troll!

Humlan sa...

Snacka om slöseri med dyrbar lördagstid! Senast jag besökte sjukvården så ringde jag och kollade (i växeln) ang. mottagning och pris. När jag kom dit så stämde inte informationen, varpå vårdgivaren muttrade att "koppla rätt kan dom inte, men lämna en massa felaktiga uppgifter kan dom göra".

Ta nu och kurera dig, vi vill inte ha virusar och bacillusker till kaffet...
Grattis igen, till rökfriheten, håller tummarna!

Batbut sa...

Sandra, jag tycker vi söker bidrag och åker på tillfriskningskurs på Hawaii eller ngt liknande. Typ 3-4 veckor sådär.
Rita, exakt vad jag tyckte. Och sa!
Humlan, när det fungerar så fungerar det bra. Men när det inte funkar... huvva! Ska göra mitt bästa. Tack för grattiset!

Lyckliga Grodan sa...

akutmottagningar är inte kända för sin flexibilitet direkt.. synd.. för det är inget trevligt ställe att vara på..

Anonym sa...

Man jag hoppas att du är ok??? trots allt gissel på mottagningen....

Batbut sa...

Jag är hyffsat okej. När värdena springer i höjden blir jag trött och lätt utmattad. Behöver egentligen ligga i sängen och vila. Men småtrollen behöver lite uppmärksamhet, och pappa troll är på 50 års uppvaktning. Så det är bara att bita ihop....

Cornelia sa...

Krya på dej så du är fit-for-fika på lördag!