torsdag, november 17, 2005

Pucko!

Ute hos kund. Ska kolla upp en webbsajt åt "the big boss". Glömt adressen typ 3 ggr. Pinsamt. Snabbtelefon.

Chefstrollet: JA?
Konsulttrollet: Ursäkta men har Du lust att ge mig webbadressen igen?
Chefstrollet: Visst, ska Du skriva ned den nu kanske?
Konsulttrollet: Jepp, på direkten.

Chefstrollet: bokstaverar www osv
Konsulttrollet: Tackar! Nu har jag den.
Men det fungerar inte. Snabbtelefonen igen
Chefstrollet: JA?
Konsulttrollet: sorry, men det verkar inte stämma.
Chefstrollet: Jag kollade själv nyss, inga problem.
Konsulttrollet: Men jag skrev exakt som Du sa.
Chefstrollet: Okej, jag kommer.
Chefstrollet kommer. Tittar på adressen och bryter ihop!
Chefstrollet: Du skrev EXAKT som jag sa.

Vad jag skrev? Gissa!

wwwpunktblablablapunktse

Konstigt att det inte fungerade!

12 kommentarer:

Humlan sa...

Ibland är inte hjärnan inkopplad...

Lyckliga Grodan sa...

hahaha... här hjälper kanske inte ens silvertejpen...

Lyckliga Grodan sa...

på tal om att göra en sak i taget.. battis.. när kommer nästa kapitel.. * tittar med stora vackra grodögon..*

The Female Dinousaur sa...

Haha! Vila lite... :-)

Cornelia sa...

Du skriver så att jag alltid vill läsa mer, både när du är allvarlig och när du är rolig.

Anonym sa...

Du är rolig du!

maruschka sa...

...och nu kan jag le ända fram till lunch....*ler stort*

Anonym sa...

Ligger över tangentbordet och skrattar. Tur för oss att du delar med dig så vi får en gladare dag!

Anonym sa...

Skrev ett inlägg här igår, där jag frågade hur du skrev @ och ett stort skratt. Men idag är inlägget borta?

Batbut sa...

Que? Det har jag aldrig sett. Men det skriver jag "at"...*s*

Anonym sa...

*fnissar hysteriskt*

Tur att du inte är Norrman. Där heter @ alfakrull...

Batbut sa...

Mifflan, jag skulle förmodligen inte klara mig långt i Norge *s*