söndag, november 13, 2005

Sanningen?

Körde bil idag. Med 2 troll och 1 trollkompis. Trollkompisens mamma passagerare. Hon har inte körkort. Inte trollkompisens pappa heller.

Lilltrollet: Mamma, får man köra så här fort? (kör nästan lagenligt)
Mamma troll: Ja gumman, det får man.
Mellantrollet: Mamma, jag vill att Du kör fortare.
Lilltrollet (ylar): Neeeeej, jag vill inte att polisen ska ta mamma.
Mamma troll: Det är lugn gummorna, jag kör inte för fort och polisen kommer inte att ta mig.
Trollkompisen sitter tyst. En stund.
Trollkompis: Får Du köra bil, mamma troll?
Mamma troll: Ja det får jag.

Trollkompis: Är det säkert?
Mamma troll: Ja, det är helt säkert.

Trollkkompis: Då kanske Du har druckit sprit?

Undrar vad han menade med det?

till mitt försvar vill jag säga att jag kör bil bra, enligt andras utsago. Lite fort visserligen, men ändå...

OBS! VIKTIGT! UPPDATERING:

Av kommentarerna jag fick insåg jag att det kan missuppfattas. Å det grövsta. Och så blev historien inget rolig. Sorry! Förtydligande: FÖRÄLDRARNA HAR ALDRIG HAFT KÖRKORT. DE KAN INTE KÖRA BIL. DE HAR ALDRIG FÖRSÖKT KÖRA BIL

4 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Kan det kanske ligga något bakom om att föräldrarna inte har körkort?

Lyckliga Grodan sa...

den känslan får jag också i mina känsliga känselspröt..
skumt..

Anonym sa...

Tur att du uppdaterade innan jag läste, då blev det ju riktigt roligt!

Var får barn allt ifrån?:)

Batbut sa...

Grodan & Mamse, förstod att det kunde missuppfattas så jag har korrigerat!
Monica, skönt. För det var tänkt att vara roligt