måndag, november 07, 2005

Svammel

Inse vad stackars storttrollet skulle få stå ut med om jag inte bloggade? Han tycker jag är snacksalig som det är redan *s*

En liten rapport på kvällskvisten innan jag hastar vidare till nytt kapitel i storyn (wow, 500 unika läsare. Nästan som en riktig författare, om än väldigt smal. Inte kroppsligt alltså).

Janis Joplin, släng Dig i väggen! Den pipa jag besitter just nu skulle Du gett allt för i Dina glansdagar. Kanske ska be Biggis att relansera Me & Bobby Mc Gee med min pipa. Vi kan dela på eventuell profit. Fast mer sannolikt är skadestånd aktuellt

Sen undrar jag vad fan det är för fel på vissa bilister? Varför tror somliga att trafikreglerna inte gäller dem? Är det vänstersväng förbjudet i en högtraffikerad korsning så har det sina skäl. Ge då fan i att svänga där!

Småtrollens diskussion var fin vid middagsbordet. Snacka om att makt tilltalar! De valde video istället för Bolibompa idag.

Mellantrollet: Idag ska jag välja.
Lilltrollet: När jag valde förra gången valde jag som Du ville, för Du skrek så.
Mellantrollet: Jo men det är iaf jag som ska välja.
Mamma troll: Visst är det Din tur. Men tänk på vad lilltrollet sa, hon var juste mot Dig så Du kanske kan vara juste tillbaka.
Mellantrollet: Vilka filmer vill Du se?
Lilltrollet: Karlsson eller Emil

Mellantrollet: Då får Du välja mellan Gadget eller Krambjörnarna. Vilken väljer Du?
Lilltrollet: Vilken vill Du helst se?
Mellantrollet: Kommisarie Gadget

Lilltrollet: Då väljer jag Krambjörnarna!

Jag har ännu inte listat ut vem som lurade vem!

5 kommentarer:

carra sa...

Hahaha! Jag anar blivande politiker?? ;)

Cornelia sa...

Fick du mitt mail?

Anonym sa...

Så det kan gå! Förhandling på hög nivå *skrattar*

Anonym sa...

Härligt Batbut!
Du kommer att lyckas en dag och vi måste all börja med ett första steg var och vad vi än företar oss med…tänker att du har redan tagit många kliv framåt…Grattis tösen!

Batbut sa...

Carra, ibland undrar jag vad de får allt från. Fast stortrollet säger att jag är likadan. Fan trot *s*
Alter Ego, Du har fått svar *s*
Cornelia-yes. Och har svarat.
Ior, i den här familjen är det förhandlingar. Jämt. Om allt. Puh!
Lena, tackar! Jag lovar rapportera. Gillar Din tilltro på min kapacitet.