tisdag, maj 16, 2006

En helt vanlig dag....

Kom sent i säng efter gårdagens bravader. Även om jag inte direkt hade någon nära relation till katten så blev jag berörd av stunden. Vaknar tidigt med en lite kryptisk känsla av att inte riktigt veta var jag är. Var inte ens säker på vem jag var heller.... Men det räckte med en snabb blick i spegeln så blev jag varse. Hur puckad är jag som har en spegel placerad så att man ser sig själv i kroppsformat det första man gör när man vaknar? Och som kronan på verket har jag möts jag av min kropp i helfigur när jag kliver ut ur badrummet. Snacka om chockstart på dagen.

Idag har jag tagit det lugnt - hade bokat in en "ledig" dag, men ändå hunnit med en hel del:
1. Inskolning av lilltrollet i 6 års
2. Brännboll med mellantrollet & hennes klass
3. Promenad med lilltrollet och hennes förskola
4. Terapisamtal med nyseparerad väninna
5. Påfyllning av skafferiet
6. Tröstsamtal med ledsen systerson
7. Lite jobb
8. Pepping till ledsen kamrat med otrogen livspartner
9. Kundmöte
10. Hämtning av lilltrollet med tillhörande kamrat

Och om inget oförutsett inträffar så kommer jag ta mig till träningen idag! Snacka om att bikini 2007 börjar bli verklighet..... not!

9 kommentarer:

Lyckliga Grodan sa...

bra saker att göra på sin lediga dag.. men glöm inte tanka själv... du har ju taknkat allt från skafferiet till förskoleläraren..

... sa...

För att inte göra någonting hinner du med en hel del tycker jag.

Håller med Grodan - jammen DU SJÄLV då?

Humlan sa...

Instämmer med de två här ovan!
Glöm inte dig själv!!!

Anonym sa...

Hoppar du över Beach 2006?

deeped sa...

Battis. Jag tror fasen inte det är så illa egentligen. Du är antagligen egentligen en smärt tjugofemåring som bara skriver en bok ;)

Bambi sa...

Sent ute, de andra har redan sagt det jag tänkte :-)) Unna dig en riktigt ledig dag!

Batbut sa...

Grodan, jag har inte gått den kursen ännu - men kommer nog dit...
Kimmi - my aim is to please? *S*
Humlan, ja jag vet. Snart så...
Sandra, 06 är köööööörd!
Anne-Maj, det är dykardräkt på!
Deep/Ed - om Du bara visste...*s*
Bambi, var det inte det jag hade? *s*

deeped sa...

Jag försöker bara skaffa bevis... seså - upp med en lekamlig bild nu ;)

Batbut sa...

Din önskan är uppfylld *s*