tisdag, maj 23, 2006

Teolog trollet

Lilltrollet: Mamma, Gud är ju kung i himlen. Är Jesus prins i himlen då?
Trollmor: Gumman, jag tror nog inte att Jesus är prins direkt.
Lilltrollet: Är han chef då?
Trollmor: Njae, inte det heller. Han är nog mer som en dagisfröken
Lilltrollet: Hur då mamma?
Trollmor: Som en vuxen som lyssnar och förstår, förklarar och tar hand om. Tröstar när någon blir ledsen och hjälper till när man blir osams.

Lilltrollet: Som mina fröknar då?
Trollmor: Ja gumman, som Dina fröknar

Lilltrollet: Röker han också?

14 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Ja men är det inte det man alltid har sagt: ur barnamun kommer Sanningen. Undrar om Jesus askar i blomkrukorna han också? :-))

Anonym sa...

*asg*

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Vete.. dubbelt! Tar bort den.

Anonym sa...

Fniss, fniss...är det inte därifrån molnen kommer?
Jesus rökringar?

Anonym sa...

Vilken underbar tanke!

Anonym sa...

Mina små tycker mer att Jesus är en cool zombie.
"Ja du vet mamma:
först levde han sen dog han sen levde han igen..."
barn gör att ingen dag blir tråkig :D

och du...
tack för en underbar Blogg ;)

Anonym sa...

Hihi, förmågan att dra slutsatser är ju klockren :-)

Bambi sa...

*ASG*

Mette sa...

hahahha - ja, jag tror att han röker.... hur skulle han annars klara sig igenom dagen?

Bloggblad sa...

Du har inte gått i samma söndagsskola som jag, det märker jag...:)

Batbut sa...

K-häxan - förmodligen *S*
A-M, du garvade så Du hakade upp Dig?
Mifflan, probably. Tänkte inte så långt *S*
Ulrika, ganska skön faktiskt. Undrar vad han röker?
Mifflan, en cool zombie *S*. Tack för beröm!
Jenny, welcome back!
Bambi, glad att kunna roa!
Mette, klart som korvspad. Ett tidsfördriv
Bloggis, nopi. Jag gick några år senare *s*

Batbut sa...

Mifflan - sorry! Och självklart till Dig med Milla! Jag och namn.... Två med Mi i början så slår det slint.... Jag ligger på knä, med pannan i askan och skäms... sorry sorry sorry

Anonym sa...

Namn är mycket svårare än vad som kan tros... ;)
jag har hetat det mesta i mina dar'
Bloggen din är riktigt go'
och det är jag som ska skämmas över att jag inte kommenterat dig tidigare :)
Hoppas ni får en underbar långhelg i den magiska Trollskogen :)